[Wii] Samba de Amigo (Sega, Gearbox)

Entrevista com a Gearbox:

"We're huge Samba fans. Huge Dreamcast fans," Pitchford tells me. "We totally told SEGA they had to let us do it. People want a Samba Wii game." SEGA consented, and Gearbox dove in trying to squeeze the max potential out of the Wii-mote. Sure, Nintendo is making tons of money with the Wii. Third party devs haven't been as rewarded for Wii innovation. Case in point: Capcom's Zack and Wiki, which posted embarrassingly poor sales figures. Pitchford does point out that SEGA has hit with Mario and Sonic at the Olympics — though, that game *does* feature Mario. Still, Pitchford is optimistic.

"Third parties are doing alright with the Wii if they spend the right amount of money and time," he says. "People bought the Wii for the promise of the Wii Remote."

While, the Dreamcast version of Samba de Amigo has specially designed maraca peripherals, Gearbox has the challenge of turning the Wii-mote into, well, maraca peripherals. Here's the challenge: The Wii-mote itself is high tech, while the Nunchuk Wii peripheral is not. Sure, it does have a three-axis accelerometer, but still isn't the same level of technology that's in the Wii Remote. What's more, the Wii-mote doesn't always know where it is in space. It knows it's been moved, but positioning it can be tricky. So getting the Wii-mote and the Nunchuk to input the same? Or what about making it so players can use two Wii-motes instead of a Wii Remote and a Nunchuk? Not easy! "It's possible," Pitchford explains. "You just need a lot of smart people who can do a lot of math." Attitudes like that (and only attitudes like that) will keep the Wii out of the third party hobo gutter.
Fonte: http://kotaku.com/338436/gearbox-on-maracas-gun-porn-and-caring-too-much

O Kotaku consegue sempre meter porcaria parcial pelo meio e em tom de censura; alguém acredita que o Zack and Wiki teria vendido melhor na X360 ou PS3, mesmo que fosse de encontro às interfaces delas? O flop não foi uma surpresa, embora tenha sido uma pena; o que os media não percebem é que o facto de recomendarem um jogo para qualquer consola pode não ter um grande efeito e não muda esse facto (marketing dificil); em suma, Zack and Wiki não é a arma de arremesso que eles querem passar, nem eles têm a força junto do publico que eles pensam/queriam (e dito isto, no caso de Zack and Wiki uma demojogável é que tinha ajudado); gitaroo man e outros também foram flops na PS2, e ninguém se meteu a mandar bocas, porquê? porque são jogos demasiado específicos. A própria capcom sempre teve plena noção que era um jogo dificil de fazer marketing, e sempre o admitiu.

O que podemos dar a mão, é que promover o Samba de Amigo é igualmente dificil, e ou é um sucesso ou um flop, não consigo imaginar outro outcome; Samba de Amigo aliás é um daqueles títulos de ressaca do ano 2000 (assim como o Space Channel e outros) que por muito bons que fossem, tiveram os seus sucessos moderados numa altura mais benéfica; e as coisas não são tão fáceis hoje; mas se têm hipóteses é na Wii.
 
No caso do Zack and Wiki eu não me consegui interessar por ele, também porque o marketing não foi suficiente para que eu conhecesse sequer algo do jogo que me leve a pensar "isto é bom" ou "não gosto". Passou-me ao lado como tantos outros.
 
No caso do Zack and Wiki eu não me consegui interessar por ele, também porque o marketing não foi suficiente para que eu conhecesse sequer algo do jogo que me leve a pensar "isto é bom" ou "não gosto". Passou-me ao lado como tantos outros.


SE eu precisasse do markting para avaliar uma coisa não estaria a postar neste forum
 
^ À primeira vista tem bom aspecto, parece reter o feeling do original.

Dito isto... deve estar em very easy e quem está a jogar não lhe dá nada.
 
Adorei o Samba de Amigo da Dreamcast... este parece estar engraçado, mas acho que falta-lhe detalhe nos cenários e aquelas outras personagens todas... quanto ao ritmo e músicas parece que está tudo lá...
 
Preview GamesRadar:

Samba de Amigo is back and looking as fresh as ever. And monkeys are still awesome, even if they are wearing sombreros and a scary fixed grin. Whether a maraca add-on makes it to store shelves remains to be seen, but we wouldn't bet against it, especially seeing as everything else from tennis racquets to baseball bats have been given a try. And, after all, it was one of the original game's unique gaming opportunities. Few joys in this life are as pure and simple as shaking maracas to cheesy tunes. Amigo FTW!
Fonte: http://www.gamesradar.com/wii/samba.../a-2008021511355693089/g-20071025155843299024


EDIT: mais um video:

-> http://www.youtube.com/watch?v=KplPO9n9__Y
 
mais uma vez... parece muito vazio... espero que ainda tenha muitas horas de trabalho árduo pela frente e que a banda sonora não se limite às músicas do original... a Wii já provou ser capaz de bem melhor
 
mais uma vez... parece muito vazio... espero que ainda tenha muitas horas de trabalho árduo pela frente e que a banda sonora não se limite às músicas do original... a Wii já provou ser capaz de bem melhor
Acho que já está confirmado que não se limita à banda sonora dos anteriores (além de que não deve estar lá na integra, nem que seja por questões de copyright); e vão haver musicas novas.
 
Primeiras imagens da build Wii:

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2416049281b55cb423e1bob4.jpg


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2416867278521ec41e0cbzu1.jpg


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2416869036ecba3e7e37bzs3.jpg


24168695209e2a8ea1c3bxz6.jpg


24160474931a88b234b1bwf5.jpg
 
... por estas imagens vê-se que estão no bom caminho e os modelos parecem ter bastantes polígonos, só falta é preencher mais os cenários para ficar espectacular... e as texturas podiam estar melhores.
Mas ainda devem ter tempo para polir isto...
 
Última edição:
News: Samba De Amigo Supports Pay & Play?
The sombrero-clad, maracca-shaking ape could be 'grooving on down' to some brand new downloadable content, if a placeholder boxart is to be trusted.

Nintendo shocked fans with a pleasant surprise earlier this year with the announcement that very soon, select Wii titles would be endowed with the Pay & Play service (allowing downloadable content and paid-for online services to be accessed). Japanese WiiWare launch titles Lonpos and Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King were given extra (paid-for) downloadable content shortly after their release, but we've yet to hear of a Wii retail title supporting the service.

That is, until now. US retailer GameStop have listed Samba De Amigo, the maracca-shaking, rhythm-based music title developed by Gearbox Software, with a new boxart emblazoned with the red Pay & Play icon. This is surely confirmation that the Wii version of Sega's monkey-grooving title will contain downloadable songs?

230159b.jpg

The original Dreamcast iteration of Samba De Amigo was updated with downloadable content from the internet in the form of 15 songs from Sega's history. If a last-generation console could do this, then this should be no problem for the Wii! Right?...
http://n-europe.com/news.php?nid=11777
 
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