Wii Wiiware/Jogos para download

GDC 2008: WiiWare Details
Nintendo talks about keeping file size down.

February 22, 2008 - Today at the Game Developers Conference Nintendo's Takashi Aoyama gave a talk titled "Planning the Wii Menu: From Pre-launch to WiiWare." During his speech he revealed a few new details on the upcoming downloadable game service.

Obviously, space is a problem on the Wii. The system's internal 512MB of flash memory fills up fast when you're downloading games. To keep the size of WiiWare titles down, Nintendo is keeping the game manuals online, viewable from the Shop Channel. Customers can check out the manuals at any time, even before they download a game.

Also, WiiWare titles will be compressed. When you start a game it will then expand.

Just like Virtual Console titles, WiiWare games can be deleted and re-downloaded as often as needed, and can be moved to an SD card to free up room on your console.
http://wii.ign.com/articles/854/854259p1.html
 
Até podem estar comprimidos mas se essa compressão for uns 20-30mb com 10 jogos Wiiware já temos 200-300mb, não sobra muito para os saves + canais + vc... até porque pelo que sei apenas 300mb estão disponiveis para serem usados pelo utilizador sendo os restantes para a consola.

Cheira-me que têm mesmo que deixar a possibilidade de correr as coisas atraves de um SD ou na melhor (ou pior, dependendo do ponto de vista) das hipoteses de um eventual disco. Para mim a solução do SD agrada-me mais até porque já existem SD com boa capacidade, um de 8GB deve chegar chegar chegar e chegar...
 
Esta ideia da nintendo está condenada á partida, não tem pernas decentes para andar. A wii não tem capacidade de jeito para fazer storage e guarda-los num cartão SD faz com que os loading times de jogos fosse agonizante.


Quero ver que coelho é que a Nintendo vai tirar da cartola, pq para estar a comercializar jogos muito pequenos acho que não é solução e apenas diminui a possibilidade de ter jogos interessantes.
 
Sim, há esse problema que por acaso já me tinha passado pela cabeça que é o tempo de resposta e transferências do SD ser muito mais lento.. o mesmo se passa pela USB 2.0, podemos ter que esperar mais um pouco mas mesmo assim não sei se será significativo mas é obvio que se fosse interno era melhor, mas não sei se vai chatear muito isso... até porque tens as coisas num SD/disco e ao abrires o jogo ele passa para a memoria built-in e outras coisas apra a RAM.
 
Japanese Wii Ware Finalized

Release dates, pricing, and new games.

Nintendo Japan has been sticking with a vague March release time frame for the Japanese version of the Wii Ware game download service, even as March began. At long last, the company has decided to share the specifics, including a precise launch date, pricing, and even a couple of new games.

In Japan, the service will kick off on March 25. On that day, Wii owners will be able to download nine games:

Okiraku Ping Pong
Arc System Works
500 Wii Points

Kotoba no Puzzle Mojipittan Wii
Bandai Namco Games
1,000 Wii Points

Saku Saku Animal Panic
Konami Digital Entertainment
1,000 Wii Points

Star Soldier R
Hudson
800 Wii Points

Final Fantasy Crystal Chronicles
Square Enix
1,500 Wii Points

Tenshi no Solitaire
G-Mode
500 Wii Points

Dr. Mario & Saikin Bokumetsu
Nintendo
1,000 Wii Points

Pokemon Ranch
Nintendo
1,000 Wii Points

LONPOS
Genki
1,000 Wii Points

Click on the name to access the mini website Nintendo has set up for the game.

Pricing for Crystal Chronicles was revealed back at the service's announcement late last year to be 1,500 Wii Points. That appears to be towards the higher end of pricing for the service, which also includes games from 500 Wii Points to 1,000 Wii Points.

Of the games with release dates, a couple may be unfamiliar to you. LONPOS is a "mind puzzle" game from Genki that's playable with a single Wiimote. In addition to a single player mode, the game includes score and time attack versus play for between two and four players. Genki mentions the availability of nine download packs containing 25 puzzles each, but we're not sure if these are for charge or if they'll be available for free.

Konami's Animal Panic is also a puzzle game that's playable exclusively with the Wiimote. Your goal is to build fences around animals in order to isolate them. The game includes cooperative and competitive play for up to four players along with mini games.

We'll have full coverage of all the Wii Ware games, both domestic and international, on launch day, so Wii owners should be sure and check back later this month.
http://wii.ign.com/articles/858/858371p1.html
 
E para a Europa, já existe alguma ideia de quando começarão a estar disponíveis? Isto se algum desses títulos, além do Final Fantasy, estiver previsto ser lançado na Europa...
 
Sou capaz de comprar o Star Soldier R se tiver bons reviews. Infelizmente custa €8.00 na europa enquanto nos EUA custa €5.22 e no Japão custa €5.06.
Existem assim tantos impostos na UE? Os outros países também têm impostos...
3 jogos nos EUA são ao preço de 2 cá.
 
Sou capaz de comprar o Star Soldier R se tiver bons reviews. Infelizmente custa €8.00 na europa enquanto nos EUA custa €5.22 e no Japão custa €5.06.
Existem assim tantos impostos na UE? Os outros países também têm impostos...
3 jogos nos EUA são ao preço de 2 cá.

Se fosse só nos jogos Wiiware.. já são nos da VC e normais e that sucks. Por acaso o Star Solider R tambem é capaz de me interessar.
 
Não sei quanto é que custam os wii points nos estados unidos (se for 20$ compensa), mas á muitas lojas que tu pagas e eles enviam-te o código por mail
 
Developer Feedback:

"Nintendo has made it very clear to us that we’ll not only be making a better royalty rate from WiiWare games, but we’ll also have a better chance of selling games - the service won’t be clogged up with the retro titles that have blighted the chances of many independent studios on Xbox Live Arcade." - anonymous studio business development boss

"Frankly, we’re not looking at making games for Xbox Live Arcade because the service is full of shit." - another anonymous WiiWare dev

"I'm not going to share any kind of projected forecast, but we're very much hoping that WiiWare can establish itself as a fantastic space for proving out innovative game ideas and establish new IPs." - Chris Swan, Blitz Games' Arcade division

"The cost of making a game for WiiWare can be significantly less than that of an XBLA or PSN game, firstly because the hardware is a lot cheaper and secondly because the SDK Nintendo provides is very detailed"

(...)

"It should be noted that we can purchase almost two to four Wii development kits for one Xbox 360 or PlayStation 3 one, which as you can appreciate for a small company can affect our budget a lot."

(...)

"I think having a clear delineation between old and new is really important. For us having a dedicated store which promotes all the new content is great. Customers will come to the store for perhaps the new Pokemon game or Crystal Chronicles or even Pop and see all the other great new titles and hopefully purchase them too. If the content was mixed in with the Virtual Console releases it would make it that much harder to find" - Nic Watt, Nnooo's creative director

"will encourage developers to be more creative about their concepts. Proven classics are great, but games specifically made for WiiWare are better." - Rel Van Nyen, Gabitasoft

"There are still a lot of unknowns about WiiWare but the potential of highly varied sizes of games with proportional prizes is going to make for a varied landscape on the platform.

Combine that with the innovative controller and I think you will see some games to play that you would never see on the other digital distribution platforms." - James Brooksby, studio head of Kuju's Doublesix

Ask any developer planning games for the service, and they will be of course vague on the specifics due to Nintendo's own water tight NDAs - but most are certain that their efforts making games for the service are sure to turn a profit. Most are cautious, and coy on their financial projections – but it’s clear that hopes are very high.

Fontes: http://www.developmag.com/interviews/143/WiiWare-Week-Versus-Round; http://www.developmag.com/news/29474/Nintendos-secret-war-on-Xbox-Live-Arcade-and-PlayStation-Store
 
Estúdios preferem WiiWare?

Alguns estúdios estão mais interessados no WiiWare que no Live Arcade.

Segundo a Develop, há uma série de estúdios bem mais entusiasmados com o WiiWare do que o Live Arcade.

Os responsáveis mantiveram o anonimato, mas não pouparam elogios ao serviço Nintendo e ataques ao congénere Microsoft, que diminuiu recentemente os royalties dos estúdios para metade.

De acordo com a mesma fonte, a Nintendo está a atrair criadores, apresentando um serviço “mais flexível”.

“A Nintendo deixou bem claro que não iremos ter apenas melhores royalties, como teremos também uma maior chance de vendermos os jogos. O serviço não ficará entupido de títulos retro, que têm reduzido as chances de muitos estúdios independentes no Xbox Live Arcade”, declarou um responsável anónimo de uma softwarehouse.

Outro criador de software para o serviço Wii acrescentou, fazendo também menção aos clássicos: “Francamente, não estamos interessados em fazer jogos para o Xbox Live Arcade porque o serviço está cheio de mer…”.

Fonte: Gameover
 
O serviço não ficará entupido de títulos retro, que têm reduzido as chances de muitos estúdios independentes no Xbox Live Arcade”
Só podem estar a gozar comigo. A Wii tem um catálogo de jogos retro bem melhor que o XBLA....
Tudo bem que não é tecnicamente o mesmo serviço (VC/Wiiware) mas convenhamos que está na porta ao lado...
 
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