Wii Tales of Symphonia 2: Dawn of the New World (RPG, Namco-Bandai)

Tens bom remédio, ebay americano e toca a importar o Tales of Symphonia antes que o lançamento da sequela lhe aumente exponencialmente a procura. (e o preço)

Quanto mais perto do lançamento pior será, e depois, pelo menos no rescaldo até vai doer.
Vou dar uma vista de olhos, ando a ver se caço alguns clássicos GC, já tenho 2, só faltam...muitos:(

*gasp*Quem é o infiel que vende isso? :p (btw, como curiosidade, o produtor dos Ganbare Goemon's é o fundador da Feel-plus que fez agora o Wario Land Wii)
*sigh*Eu era novo, enfim. Mas se bem me lembro acho que troquei o Goemon pelo Banjo Kazzoie de um amigo, portanto não fui completamente ignorante.
 
Vou dar uma vista de olhos, ando a ver se caço alguns clássicos GC, já tenho 2, só faltam...muitos:(
Não te faço uma lista de jogos obrigatórios, mas enquanto estamos a falar de RPG's... Baten Kaitos Origins e Tales of Symphonia são os obrigatórios... e o Skies of Arcadia caso não o tenhas jogado na Dreamcast (e note-se que é algo, old school). Baten Kaitos 1 também é bom, mas não o recomendo em detrimento dos outros, só se sobrarem umas massinhas. (jogar o BK1 e só depois o BKO torna o BKO ainda melhor no entanto)

Só por aí, arranjas essa lista a preços ridículos e ficas com centenas de horas de jogo... BKO vende-se a 19 dólares selado, Tales of Symphonia já se vendeu a esse preço mas ficou out of print e out of stock em lojas (e tem procura pelo que começam a aproveitar)... e o Skies of Arcadia e o Baten Kaitos 1 também tendem a ser baratos (em versões americanas, note-se)


EDIT: Entrevista:

-> http://www.gamekyo.com/videoen13272_tales-of-symphonia-teruaki-konishi-s-interview.html (vídeo)

Vídeos novos:

-> http://wii.ign.com/dor/objects/9517...shi/videos/talesofsymphonia_tgs08_100708.html (Be a Hero Trailer)

-> http://www.gametrailers.com/player/40868.html?type=wmv (in-game cinematic, opening)
-> http://www.gametrailers.com/player/40867.html?type=wmv (caving gameplay, first dungeon)

Imagens:

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Aí já concordo, deveria ser assim, como por exemplo no Tenkaichi 3 podemos optar pelas vozes em japonês a partir das opções. japonesa.


Não é só no Tenkaichi 2.O meu Budokai 3( da ps2 que dei ao meu primo )era uma edição especial e podia-se pôr as vozes em japonês.

O jogo sai a 11 de Novembro.Este vai ser meu só se tiver guito pois vou comprar o ranger shadows of almia da DS.
 
dá para jogar este sem ter jogado o da GC? é que o da GC está bastante caro (mesmo ems egunda mão) era bom que aderissem ao "play on wii"

BTW estou surprendido com o voice acting não está horrivel (mas ainda é mau) seria pedir muito para meterem as vozes em japones como opção?
 
Última edição:
dá para jogar este sem ter jogado o da GC? é que o da GC está bastante caro (mesmo em segunda mão)
Sim, sem problemas.

Mas se a quiseres comprar recomendo a versão US, lá é players choice e embora out of print enquanto estava em print arranjava-se por $19.99 dólares... agora por $30 ficas aviado e isso mais o preço do freeloader gc nem cobre o preço do ToS PAL. (shameless plug: Baten Kaitos Origins arranja-se também a $19.99 e é a melhor invenção desde o queijo fatiado)
era bom que aderissem ao "play on wii"
Era bom é que tivessem 2 dedos de testa, reprint de ToS1 num DVD (ao invés de 2 mini-DVD's) com 16:9, 480p, extras da versão Jap lançada posteriormente (um FMV extra, costumes, sidequests e skits extra)=dinheiro de borla.

E maximizavam também as vendas deste; ou... capitalizavam nelas. É que lançar uma sequela numa plataforma retrocompativel com o original... e com esse original out of print é... falta de inteligencia.
BTW estou surprendido com o voice acting não está horrivel (mas ainda é mau) seria pedir muito para meterem as vozes em japones como opção?
Isso... é uma grande açorda.

E devo dizer que acho o voice acting péssimo >( já tendo jogado o original; de cavalo para ponei mesmo. E enquanto que isso é comum em dobragens dos Americanos, recuso-me a baixar os meus standards. (shameless plug: o Baten Kaitos Origins tem um voice acting dos diabos)
 
Última edição:
Sim, sem problemas.

Mas se a quiseres comprar recomendo a versão US, lá é players choice e embora out of print enquanto estava em print arranjava-se por $19.99 dólares... agora por $30 ficas aviado e isso mais o preço do freeloader gc nem cobre o preço do ToS PAL. (shameless plug: Baten Kaitos Origins arranja-se também a $19.99 e é a melhor invenção desde o queijo fatiado)Era bom é que tivessem 2 dedos de testa, reprint de ToS1 num DVD (ao invés de 2 mini-DVD's) com 16:9, 480p, extras da versão Jap lançada posteriormente (um FMV extra, costumes, sidequests e skits extra)=dinheiro de borla.

E maximizavam também as vendas deste; ou... capitalizavam nelas. É que lançar uma sequela numa plataforma retrocompativel com o original... e com esse original out of print é... falta de inteligencia.

sim se comprasse seria sempre a americana já que sai sempre mais barato (€>$) e o freeloader não é problema

Espero que uma semana depois de dia 11 já esteja a jogar este jogo (fica-me a 36€ na VGP se arranjarem mais barato digam)
 
sim se comprasse seria sempre a americana já que sai sempre mais barato (€>$) e o freeloader não é problema

Espero que uma semana depois de dia 11 já esteja a jogar este jogo
Porquê esperar por dia 11 de Novembro para o ToS1? :p Já saiu há 5 anos.

Por acaso, praí umas 2 semanas antes do jogo sair, era uma boa o pessoal alinhar numa "quest" pelo ToS, pena que se calhar mais vale esperar pelo launch europeu algures... em 2009, para que ninguém se sinta deixado de fora contra a sua vontade :( (lançamentos globais da treta, e amaldicoado region lock)
 
Última edição:
espero por este mesmo faz tempo ja passei para a gamecube faz 4 ou 5 vezes é espectacular (:
para quem não jogou tem por ai o anime ..que é muitooooo reduzido comparado ao jogo mas mesmo assim para quem não tem outra alternativa é uma opção .

espero que este da wii não demore muito a chegar , o BTO nunca joguei creio que nunca saiu na europa , pois eu so tenho o outro que comprei logo quando ele saiu na europa faz uns anitos .mas agora que o I_eAT_ALL falou desperta-me interesse ,sei que se passa agora em terra firme hehe

abraço
 
espero por este mesmo faz tempo ja passei para a gamecube faz 4 ou 5 vezes é espectacular (:
para quem não jogou tem por ai o anime ..que é muitooooo reduzido comparado ao jogo mas mesmo assim para quem não tem outra alternativa é uma opção.
Ainda não está terminado, no fim de Setembro foi anunciado que a Namco tinha dado luz verde para a produção do Tethe'alla Chapter.

De qualquer forma deixem-se de coisas e vão mas é jogar o jogo. :p
espero que este da wii não demore muito a chegar , o BKO nunca joguei creio que nunca saiu na europa , pois eu so tenho o outro que comprei logo quando ele saiu na europa faz uns anitos .mas agora que o I_Eat_All falou desperta-me interesse ,sei que se passa agora em terra firme hehe.
Não saiu na Europa mas custa $19.99, isso mais o freeloader fica mais barato do que seria comprar uma versão PAL ;)

E... não sei onde ouviste que o jogo se passa em terra firme... mas... tal não sucede. Quanto muito vais ter uma explicação real para a "geografia" da coisa.
 
E... não sei onde ouviste que o jogo se passa em terra firme... mas... tal não sucede. Quanto muito vais ter uma explicação real para a "geografia" da coisa.

bem , apenas vi um clipe no youtube e fiquei com essa ideia errada eheh
e como os filmes lá não eram muitos, quando vi tive essa noção (errada) ehhe


a ver se mando vir esse jogo dos US .

abraço
 
Impressões N-Sider:

We added Tales of Symphonia: Dawn of the New World (also known in GameStop's e-mail flyer as Tales of Etc.) to our Wii library the other night. My wife sort of surprised me by insisting she wanted to play alongside me; we haven't really been doing that with Big Games since the kids starting eating up our lives. But, I digress.

Going in, there was quite the wave of negativity to contend with. Import impressions were iffy, to be charitable. IGN's review—while, well, IGN's and thus expected to be unreliable in some regard—was pretty rough. GameTrailers put out a pretty good-sounding review that suddenly (and I do mean out-of-the-blue) ended in a litany of complaint. I obsessed over whether it still made sense to buy the game.

I'm not so that the ragging was deserved. The game is a little rough, there's no doubt about that; but it's been fun thus far. It's got a solid battle system without any obligatory waggle (though you can map a few extra special attacks to shakes, if you want), and the monster party members are more interesting than I thought they'd be. I'm going to miss it this weekend as I put it back on the shelf while my wife's out of town.

If you were on the fence like me, wanting to play this game, but afraid of the negativity, let me assuage your fears. I'm not exactly a series vet—I've only played Symphonia and Phantasia besides—but I think it's a rather enjoyable title. I definitely don't expect to get to the end thinking I've been bilked out of $40.
Fonte: http://www.n-sider.com/contentview.php?contentid=3803
 
^ O jogo não é mau, mas como fã de tales que sou, se começasse a debitar defeitos não saía daqui. Se estás "sedento" de RPG's serve bem; mas para um jogo Tales numa plataforma que é lider mundial... tem um approach ridículo, é uma questão de critério, realisticamente, mas não abdico dele.

Tem em conta no entanto que nos dias de hoje é raro a imprensa americana dar mais de 7/8 a um RPG (ou melhor digamos que o 8.5 nos media americanos é capaz de ser equivalente em qualidade à de um 9.5 a um FPS's, dada a comparativelmente facilidade com que os dão), a excepção é as lambidelas ao Final Fantasy que depois quando saiem e levam notões face às notas do costume a RPG's nos deixam um bocado perplexos pela disparidade que existe entre cotações, e qualidade real do produto final.

Dito isto, e pelo que foi dito acima se queres opiniões realistas estás a procurar no sitio errado.

Aqui ficam umas:


RPGamer Review: (3.5/5)

Conclusion: If you're a rabid Tales of Symphonia fan like myself, Dawn of the New World could easily be your game of the year. However, its flaws are noticeable, and most people will find it an enjoyable, if somewhat unremarkable, experience.

Score breakdown:

+ Sequel to the greatest game ever made!
+ Likeable main characters with a great romance.
+ Monster collecting is fun.
- Graphics engine is terrible.
- Story relies on Tales of Symphonia.
Fonte: http://www.rpgamer.com/games/tales/toskor/reviews/toskorstrev1.html


Siliconera review: (part 1 e 2)

Tales of Symphonia Dawn of the New World: Generic Yet Satisfying

Tales of Symphonia: Dawn of the New World isn’t perfect. It can be cheesy and may not be as epic as expected. Despite that, it is still a Wii RPG. If you go into the game without delusions of grandeur or elevated expectations, you’ll find an enjoyable spin-off of a classic entry in the Tales of series.

Tales of Symphonia: Dawn of the New World takes place after the

two worlds of Sylvarant and Tethe’alla have been saved and reunited by the Chosen of Regeneration Colette.

There have been many environmental repercussions due to this, and the two societies that were abruptly forced to merge together are clashing. It is up to Emil, an introverted and verbally abused young man who suddenly becomes a Knight of Ratatosk and Marta Lualdi, a former Vanguard member who has Ratatosk’s core embedded into her forehead, to awaken the centurions like their associate Tenebrae so that Ratatosk can be woken up and balance can be restored to the new world.

At times, it almost seemed like Tales of Symphonia: Dawn of the New World was designed for a younger audience, despite the Teen rating. The generic plot, the script that seems like it was written for Naruto or Inuyasha’s fanbase, the simple controls, the Pokemon-esque monster recruiting system - it all seems like it was designed for beginners, rather than the Tales of fans who have been playing the games for years. Sure, it is still satisfying to see our favorite Tales of Symphonia characters return, and learn what happened after the worlds were saved in the first game, but it somehow feels like it is missing some of the classic Tales of magic. It feels more like a spin-off than a true entry in the Tales of series.

Battle is fairly simple. At first I was a bit frustrated that just moving the directional stick on the nunchuk didn’t move Emil around the battlefield (who would think you’d have to hold Z as well?), but I can see the reasoning behind the control scheme. Personally, I’d have preferred some sort of scheme that used the directional button the remote and the B button for special attacks and the nunchuk’s directional stick used for movement, but I’ve learned to work with what is given.

I found that you can get by in most battles by pressing the A button three times in the row to trigger a standard combo, and then (after equipping your most powerful arte to the B button) pressing the B button to unleash a fourth, special attack strike. I didn’t find myself using the Z defend button at all, and only moved Emil around the battlefield if some of the other computer controlled characters got in his way. It all seemed rather rudimentary, and I think that after the first chapter, most players will have mastered battles.

The graphics can also be considered a bit dated, as Tales of Symphonia: Dawn of the New World looks very much like the original Tales of Symphonia. You could call this a good thing, since it helps reinforce that you’re in the same environment and talking to the same characters, but you may also be wondering why a small update couldn’t have been done.

I liked the motion captured story scenes, that didn’t cut to animated sequences or flashy FMVs. I adore animated sequences and FMVs in games, but sometimes it can be too much, and can cause a bit of a disconnect when the game and characters that you’re playing as look nothing like the characters featured in the elaborate cutscenes. Everything looking the same, whether you’re wandering the world, in battle or engaging in a cut scene, helps the game flow better.

Tales of Symphonia: Dawn of the New World also has a pretty good English voice acting cast, and goes so far as to even have voice acting for the optional short skits. The two lead actors, Johnny Yong Bosch (Emil, Vash from Trigun, Ichigo from Bleach), Laura Bailey (Marta, Tohru from Fruits Basket), are both well known for their roles in both anime and other video games. The other voice actors also seem to fit their respective characters well. There aren’t any dreadful casting decisions here, which make you want to switch to the Japanese voice actors.

It is a shame that only Cam Clarke (Kratos), Heather Hogan (Colette) and Tara Strong (Presea) returned as voice actors from the previous game. If you played Tales of Symphonia recently, you may experience a bit of disconnect when hearing the new voice actors for returning characters. If you haven’t played Tales of Symphonia recently, then it may be easier to hear all new voices with the familiar faces.

One quirk that truly annoyed me were the quests that could be taken at the Katz Guild. Not the quests themselves, but the fact that if you fail, you lose that quest forever. Upon reaching chapter 2, my characters were at level seven and I really didn’t feel like level grinding them up to the suggested level of 12 for the quests. I’m lazy and the Chapter 1 dungeon wasn’t exactly thrilling. I did one quest and passed, so I figured the level suggestion was just that, a suggestion. Not so. I tried two other quests with both Emil and Marta at level 7 and failed them both. After each, I was taken back to the Katz Guild and informed that another group was now assigned to that quest and it was now unavailable.

I also missed cooking, which is now done exclusively at the Katz Guild and only for monsters. I remember truly enjoying having characters cook to make food that could later give an extra, needed boost in a dungeon in the earlier Tales of games. Now that it has been changed, I found myself only cooking when a monster needs to evolve.

As for monster catching, I didn’t focus much on it. It often seemed like the actual joining part was more about luck and chance than actually getting characters to cast the appropriate spells to make the gauge in the bottom left corner the correct color. If a monster joined me after a battle - good. If not, no big deal. I also didn’t form any kind of attachment to the monsters, like I do to actual party members. So the monsters expendable, rather than being valued party members.

Tales of Symphonia: Dawn of the New World does have some interesting extras, if you take the time to really complete the game, or if you took the time to complete the previous game. I liked that there were three endings that could be seen, depending on what choices you have Emil make and how you handle the final battle. The two optional dungeons were a nice touch as well. I also think that Namco Bandai was smart to make cleared Tales of Symphonia GameCube save data useful, since Tales of Symphonia: Dawn of the New World is a direct followup.

In general, the people who are going to appreciate Tales of Symphonia: Dawn of the New World the most are fans of the Tales of series, patient RPG gamers or new gamers who have never actually played an RPG before. It has its moments and some charm, but isn’t as good as it could have been. If you take the time to play through it, despite its slow or frustrating parts, you’ll come to appreciate it for what it is, as opposed to what it isn’t.
Fonte: http://www.siliconera.com/2008/11/2...dawn-of-the-new-world-generic-yet-satisfying/


Change Is Inevitable In Tales of Symphonia: Dawn of the New World

Tales of Symphonia: Dawn of the New World is a game about change. But not just the idea of changing a world, a person or the direction of a society. It branches out and takes a broader look, looking at the motivations and causes of change, the gradual steps and advancements as a change is happening and the results and repercussions of such change.

Throughout Tales of Symphonia: Dawn of the New World. There are changes in Emil, our initially introverted hero, and in the new world created by the combination of Sylvarant and Tethe’alla. The changes in the world, and how these changes have impacted the lives of people of both worlds, is incredibly obvious, but you don’t get to see and comprehend the entire impact until you really get into your travels with Emil and Marta and see how each place has changed. The depiction of the town of Luin in the beginning especially helps players realize that, even if they knew what the towns were like in Tales of Symphonia, they likely won’t even recognize them now. The lake in Luin is completely dry, and while some of the people (and even animals) may be the same, the locations and attitudes have transformed.

The change in Emil, tends to be a tad more subdued. Yes, within the first hour or two he does experience a somewhat sudden breakthrough concerning his personality, demeanor and the way he’s been living his life. This breakthrough does help him decide to give up everything he knows to try and make a difference. But people don’t change that easily, even when they do meet people who help them decide that something about them isn’t working and they need to improve it. Emil starts by taking the right steps - standing up to his abusive uncle, deciding to step up and aid a person depending on him and helping to protect a town and its people even though they’ve always hated him. But he can’t change overnight, and players get to see throughout the game how Emil gradually does grow from a shy, traumatized and scared little boy into a man.

Of course the game isn’t obvious about the theme of change. It doesn’t beat you over the head by pointing out the obvious, or narrate what you can watch happening before your eyes. Instead, its sort of infused into the background. If you don’t pay close attention, you won’t even realize the progress the world and its characters are making. If you do, you’ll gain a much better appreciation for the game.
Fonte: http://www.siliconera.com/2008/11/2...-in-tales-of-symphonia-dawn-of-the-new-world/

E aqui sim, lê os comentários (especialmente estes) que te darão insight sobre o jogo.
 
Tinha ficado de postar aqui na thread o ToSDotNW Japonês quando ele saiu (passou tanto tempo que até já saiu a versão Americana -_-)

mas aqui fica...

Tales of Symphonia: Knight of Ratatosk+Pre-Order Disc: (NTSC-J)

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