Ati R680 @ HD3870X2

Só um pequeno offtopic...

As Catalyst 8.3 são só para desktop ou também dão para gráficas de notebook? (mais precisamente uma X1250).
 
ATI Catalyst 8.3

Performance Improvements:

The following performance improvements are noticed with Catalyst™ 8.3:

Call of Juarez: Up to 20% improvement is noticed on ATI CrossFireX™ configured systems containing an ATI Radeon™ HD38x0 series of product

Company of Heroes DX10: Up to 17% improvement is noticed, especially at lower resolutions, on ATI Radeon™ HD38x0 products

Crysis DX10: Up to 15% improvement is noticed on all supported ATI Radeon™ products

Lost Planet DX9: Up to 36% improvement is noticed across all supported ATI Radeon™ products and in ATI CrossFireX™ configured systems

Shadermark 2.1: Performance scores increased up to 35% across all supported Radeon™ products and in ATI CrossFireX™ configured systems

Unreal Tournament 2004: Up to 10% increase in performance is noticed on systems containing an ATI Radeon™ HD2400, HD2600, or HD3400 series of products on ATI CrossFireX™ configured systems
 
ATI Catalyst 8.3

Performance Improvements:

The following performance improvements are noticed with Catalyst™ 8.3:

Call of Juarez: Up to 20% improvement is noticed on ATI CrossFireX™ configured systems containing an ATI Radeon™ HD38x0 series of product

Company of Heroes DX10: Up to 17% improvement is noticed, especially at lower resolutions, on ATI Radeon™ HD38x0 products

Crysis DX10: Up to 15% improvement is noticed on all supported ATI Radeon™ products

Lost Planet DX9: Up to 36% improvement is noticed across all supported ATI Radeon™ products and in ATI CrossFireX™ configured systems

Shadermark 2.1: Performance scores increased up to 35% across all supported Radeon™ products and in ATI CrossFireX™ configured systems

Unreal Tournament 2004: Up to 10% increase in performance is noticed on systems containing an ATI Radeon™ HD2400, HD2600, or HD3400 series of products on ATI CrossFireX™ configured systems


Acho que isto já toda a gente leu...so falta mesmo confirmar se existe esta melhoria apregoada pela AMD!!!

Se for o caso compro já outra HD3870 :x2::x2:
 
vá, vá users c HD3870 testem lá esses drivers e digam se notaram alguma diferença

tou mortinho p ver a minha SCS3 nova a bombar :D:D
 
Nem toda, eu por exemplo não sabia disto, e ainda n foi postado aqui na thread.
Se a ATI lançar drivers assim todos os meses, sim senhor.

Se fores para fazer o download das drivers está logo lá...mas adiante...
Já alguém testou? Mascarilha já testaste com este Catalyst 8.3?eu estou ansioso para chegar a casa e ver no que vai dar...
 
Mascarilha já testaste com este Catalyst 8.3?eu estou ansioso para chegar a casa e ver no que vai dar...


Já nao tenho nenhuma grafica ATI neste momento

agora estou a testar a 9600GT e daqui a +- 2 semanas devo testar a 9800GX2

Mas ha aqui no forum mais pessoal com HD3870X2 ou HD3870 (single & CF) , ninguem testou ainda???


cumps
 
Última edição:
Eu não tenho expectativa nenhuma nos drivers, fazem uma propaganda do caraças, melhoram o desempenho em X%, blá blá whiskas saquetas e depois é a desgraça que se vê, em alguns jogos ainda fica pior.
 
Já nao tenho nenhuma grafica ATI neste momento

agora estou a testar a 9600GT e daqui a +- 2 semanas devo testar a 9800GX2

Mas ha aqui no forum mais pessoal com HD3870X2 ou HD3870 (single & CF) , ninguem testou ainda???


cumps

Eu tenho single...mas não tenho ainda montada...pelo que não vou ter termo de comparação...e só vou conseguir montar no fim de semana...se houver algum tempo faço os testes e posto ai...

P.S: Mascarilha eu perguntei-te a ti porque os teus reviews são 5 estrelas!!!

Abraço
 
Ja testei as drivers e aconselho-as, mellhorias a nivel de crossfire ( não testei nada em single tudo em crossfire)

De salientar que o que mais me impressionou foi o COD4 que com crossfire tinha alguns breaks que iam dos 100 fps para os 30, esses breaks que dava comigo ja não dao, apesar de nao fazer referençia no readme das drivers ouve melhorias no cod 4.

Crysis os tais 15 % tambem se confirmam, pelo menos em crossfire o jogo esta muito fluido,
tou a correr os jogos com um monitor da Asus VW222S resolução 1680 X 1050, não tive mais tempo para testar o resto dos jogos, uma coisa que vi, foi o facto de ter o cabo de hdmi ligado sempre á 1 grafica e corria sem problemas os jogos mesmo com esse cabo ligado, agora com estas drivers não posso ter o cabo ligado senão não apareçe imagem do jogo apenas ouço o som, é preciso retirar o cabo para que dê.

EDIT: estou a falar crossfire 3870 de duas graficas, se não for o sitio mais indicado admins passem este post para topico das 3870 single, peço desculpa mas so reparei agora que tava a escrever no topico das 3870 X 2
 
Última edição:
Originally posted by James-Ryan
ati.jpg


Some great news for any user of an ATI graphics card. Yesterday AMD released the new ATI Catalyst™ Driver 8.3 for Microsoft Windows, which should give you an up to 15% performance boost for Crysis under DirectX 10.


Supported Operating Systems

The official statement of AMD about the performance boost in Crysis with this driver includes only DirectX 10, which means you gain this boost only if you own Windows Vista. But you should also recognize a better performance with DirectX 9 and Windows XP.

Crysis DX10: Up to 15% improvement is noticed on all supported ATI Radeon™ products

  • Windows Vista (32 and 64 bit versions)
  • Windows XP Professional
  • Windows XP Home Edition
  • Windows XP Media Center Edition
  • Windows XP Professional x64 Edition

Interesting new features

  • DirectX 10.1 Support
    This release of Catalyst™ introduces WHQL certified support for the DirectX 10.1 API found in Microsoft's Windows Vista Service Pack 1 update for all ATI Radeon™ HD 3000 Series products.
  • Digital Panel GPU image scaling
    This release of Catalyst™ introduces a new setting that allows users to enable GPU accelerated scaling for Wide aspect LCD displays. The new setting Maintain aspect ratio improves the display resolution image quality when scaling is enable by maintaining the wide panel aspect ratio (stops the image from looking distorted)
  • Anti-Aliasing Enhancements
    This release of Catalyst™ allows users to enable narrow tent and wide tent Anti-Aliasing custom filters while running in the CrossFire™ Super Anti-Aliasing modes, (for DirectX9 applications) providing an improved image quality experience.
Feel free to discuss about the new Catalyst™ 8.3 driver in the comments and post your hopefully better benchmark results or framerate improvements.


Related links:
-Download: ATI Catalyst™ 8.3 Display Driver (all supported Operating Systems)


-Crymod Staff Team

Portanto, ganhos em DX10 e DX9 no Crysis, com estas drivers.

Cumps
 
Boas Pessoal,

Muito em breve vou apresentar uma review com o CFX e como é que o mesmo se comporta com 2 3870x2.


O sistema vai ser todo arrefecido a agua e vai usar um qx9650 a 4000 mhz para os testes...

Cumprimentos,

LPC
 
Boas malta, sem os dois cabos de power nas graficas as graficas nao funcionam? E que a minha fonte so trouxe um cabo de 8 pinos "alimentação que fica no fim da placa" Isso vende-se em separado né?
 
Boas...comprei hoje uma MSI-HD3870 X2-OC ainda não a posso testar porque so a recebo daqui a 2 dias.
Foi uma boa escolha?Tenho visto o pessoal a falar bem,mas continuo com algumas duvidas....
 
Boas malta, sem os dois cabos de power nas graficas as graficas nao funcionam? E que a minha fonte so trouxe um cabo de 8 pinos "alimentação que fica no fim da placa" Isso vende-se em separado né?

Não precisas de te preocupar, o cabo vende-se em separado! O mais que pode acontecer é de teres de esperar mais algum tempito, eu como nao tive conhecimento de nenhum sitio de ca mandei vir do estrangeiro!
 
nao sei pk. mas a minha aprece tipo 2 triangulos cinzentos e nao da lol
Tenho uma velhinha 2900XT e no outro dia a minha namorada quis por um video do youtube em fullscreen e apareceram 2 triangulos... 1 cinzento e um branco... tou com as 8.3... mais alguem sofre deste mal?
 
ATI Catalyst 8.3 Analysis - XP & Vista

Final Thoughts

This is a pretty good driver as far as performance increases go for Vista users. Crysis sees a very nice bump in performance and so does UT3. CINEBENCH also sees gains but the OpenGL increase isn’t carried over to our OpenGL based game Enemy Territory: Quake Wars.

The Windows XP driver on the other hand seems to be horrendous for X2 users with some severe power drops. We tried multiple X2 cards and tried the other Catalyst drivers and the dropped score in a few key benchmarks were consistent on the 8.3s.

There is also the added bonus of Crossfire X support now which we have had a brief look at with a pair of HD 3870 X2 cards recently.

On a whole, the Vista driver is very good but the XP variant is a bit of a letdown. It will be interesting to see what happens with the Catalyst 8.4s due next month.

Until then, it might be time to fire up Crysis and bump up a setting or two.
http://www.tweaktown.com/articles/1327/1/page_1_introduction/index.html
 
Back
Topo