[Wii/NDS] Vendas e Estatísticas

Olha a minha PS2 em 6 anos nem sinal de dar o berro lol até parece k andavam para ai muitas PS2 a morrer, as que davam o berro era muitas vezes devido a mau uso (aka pirataria), se disseres mal das primeiras slims, aí já nao se pode dizer nada porque realmente a qualidade delas é questionável.
Tiveste sorte, deves ter uma das revisões "boas" da consola.

Vê lá atrás, é o numero a seguir ao SCPH-.

As primeiras revisões (até à V3) depressa deram o badagaio, e a partir das SCPH-50004 (V9) que a qualidade voltou a não ser nada famosa (de facto, ficou pior). Fomos ao ponto de um problema de voltagem conhecido durante anos (que matava ao longo do tempo matava a consola) que só foi resolvido nas V15.
 
First Day Sales no Japão segundo o vgcharts:

Super Smash Bros. Brawl (Wii) : about 500k
Devil May Cry (PS3) : about 140k (about 250k?)
Suzumiya Haruhi no Tomadoi (PS2) : about 100~110k (Limited Edition: about 90~100k)
Tales of Destiny Directors Cut (PS2) : about 70k (Limited Edition: about 100k)
Desgaea 3 (PS3) : about 40k
Devil May Cry (360) : about 30k (about 50~60k?)
Assasin's Creed (PS3) : about 20k
Family Ski (Wii) : about 10k
Houkago Syounen (DS) : about 4.5k
Sega Rally Revo (PS3) : about 2k
Sega Rally Revo (PSP) : about 1.5k
Sega Rally Revo (360) : about 1k
Mushi-Shi (DS) : about 1k
500 mil no primeiro dia :wow: se a segunda remessa vier ainda no fim de semana, será que chega perto do 1 milhão?
 
Tiveste sorte, deves ter uma das revisões "boas" da consola.

Vê lá atrás, é o numero a seguir ao SCPH-.

As primeiras revisões (até à V3) depressa deram o badagaio, e a partir das SCPH-50004 (V9) que a qualidade voltou a não ser nada famosa (de facto, ficou pior). Fomos ao ponto de um problema de voltagem conhecido durante anos (que matava ao longo do tempo matava a consola) que só foi resolvido nas V15.

SCPH-39004 e nc tive o minimo problema com ela.
 
Top Software japonês de 28/01 a 02/02 - Famitsu

01. [WII] Super Smash Bros. Brawl (Nintendo) - 800,000 / NEW
02. [PS3] Devil May Cry 4 (Capcom) - 210,000 / NEW
03. [PS2] Suzumiya Haruhi no Tomadoi (Banpresto) - 113,000 / NEW
04. [PS2] Tales of Destiny: Director's Cut (Bandai Namco) - 97,000 / NEW
05. [WII] Wii Fit (Nintendo)
06. [PS3] Makai Senki Disgaea 3 (Nippon Ichi) - 56,000 / NEW
07. [360] Devil May Cry 4 (Capcom) - 40,000 / NEW
08. [PS3] Assassin's Creed (Ubisoft) - 37,000 / NEW
09. [NDS] Mario & Sonic at Beijing Olympics (Nintendo)
10. [PSP] Winning Eleven 2008 (Konami)

SSBB é apartir de agora o jogo da Wii mais vendido na primeira semana, e está limitado por problemas de stock. Nem quero imaginar como vai ser nos EUA, talvez tenha pernas para vender mais até que o Halo 3.
 
Top Software japonês de 28/01 a 02/02 - Famitsu

01. [WII] Super Smash Bros. Brawl (Nintendo) - 800,000 / NEW
02. [PS3] Devil May Cry 4 (Capcom) - 210,000 / NEW
03. [PS2] Suzumiya Haruhi no Tomadoi (Banpresto) - 113,000 / NEW
04. [PS2] Tales of Destiny: Director's Cut (Bandai Namco) - 97,000 / NEW
05. [WII] Wii Fit (Nintendo)
06. [PS3] Makai Senki Disgaea 3 (Nippon Ichi) - 56,000 / NEW
07. [360] Devil May Cry 4 (Capcom) - 40,000 / NEW
08. [PS3] Assassin's Creed (Ubisoft) - 37,000 / NEW
09. [NDS] Mario & Sonic at Beijing Olympics (Nintendo)
10. [PSP] Winning Eleven 2008 (Konami)

SSBB é apartir de agora o jogo da Wii mais vendido na primeira semana, e está limitado por problemas de stock. Nem quero imaginar como vai ser nos EUA, talvez tenha pernas para vender mais até que o Halo 3.

Nop. Quase que apostava tudo como nao vende mais :p
 
Nintendo espera mais jogos por consola

Ultimamente, tem sido muito referido que os possuidores de consolas Nintendo compram menos jogos do que os seus congéneres com Xbox 360 e PS3.
Segundo o MCV, David Yarnton, general manager da Nintendo UK, falou sobre o assunto, mostrando-se optimista quanto ao futuro.
“Ainda nos encontramos na fase inicial do ciclo de vida. Mas mesmo assim, notamos que o número de jogos por consola está a aumentar. Conforme trazemos novos utilizadores para os vídeojogos, aumentamos as potencialidades futuras. E quando um novo produto for lançado, que forneça inovação e seja apelativo a todos, veremos aumentar a proporção jogos por consola,” prevê Yarnton.

Fonte: GameOver

CumpS
 
Mas claro está... enquanto as third-parties não começarem a fazer jogos decentes, não esperem que o número de jogos p/ consola. Neste momento são mais os títulos first-party que oferecem qualidade, ao par de meia dúzia de outros tantos externos...
 
Mas claro está... enquanto as third-parties não começarem a fazer jogos decentes, não esperem que o número de jogos p/ consola. Neste momento são mais os títulos first-party que oferecem qualidade, ao par de meia dúzia de outros tantos externos...

Isso mesmo. Para venderem mais jogos, produzam mais jogos que valham realmente a pena.
 
Em dezembro na América por exemplo, venderam-se 8 jogos por cada Wii, e enquanto que é certo que a consola estava limitada por stock (e pelo menos a maioria dos jogos não) são numeros que vêm aumentar os attach rates.
 
NPD de Fevereiro:

NDS - 587.600
Wii 432.000
PS2 351.800
PS3 280.800
X360 254.600
PSP 243.100


CoD 4 - 296.200 - X360
DMC 4 - 295.200 - X360
Wii Play - 289.700 - Wii
DMC 4 - 233.500 - PS3
Guitar Hero III - 222.900 - Wii
Mario & Sonic - 205.600 - NDS
Lost Odyssey - 203.600 - X360
Turok - 197.700 - X360
Guitar Hero III - 183.800 - PS2
Rock Band - 161.800 - X360


Press Release da Nintendo:

The latest video game industry sales figures reported by the independent NPD Group show that Nintendo DS� and Wii� topped the U.S. charts for February. Nintendo DS sold nearly 587,600 units and Wii sold nearly 432,000.

“Our momentum has not let up since the holidays and we expect it to continue throughout the year,” said Cammie Dunaway, Nintendo of America’s executive vice president of Sales & Marketing. “We have the industry’s strongest lineup of games for everyone from core to casual gamers.”

February sales, according to NPD, in the United States:

* Nintendo sold more than 1 million hardware units combined, accounting for nearly half (47.6 percent) of all hardware sold.

* Nintendo DS games topped all software sales, with more than 3.6 million units sold. Consumers purchased nearly 2.9 million software units for Wii. Four of every 10 games sold were for Nintendo systems.

* Three games in the top five sellers for February play on Nintendo systems, including two from third-party publishers.

* Nearly 1.7 million accessories were purchased for Wii, more than for any other system. More than 1.2 million accessories were sold for Nintendo DS as well.

Segundo mês consecutivo em que a PS3 bate a X360 em unidades totais vendidas, depois de Janeiro ter sido o primeiro. A ver é como será para o mês... com o Smash :D
 
February 2008 NPD: Microsoft's Response


We just reported NPD's video game hardware and software sales report for the month of February, 2008. With the Xbox 360 selling less units than the Wii and the PlayStation 3, Microsoft has provided some comments on the NPD data.

For February’s NPD reporting period, Xbox 360 remained in a supply constrained situation. The situation is improving and we are confident consumers will soon be able to find the Xbox 360 SKU they seek, in time for the launch of “Grand Theft Auto IV”, which we expect to be one of the biggest titles of the year with huge impact on the Xbox 360 platform.

What makes a winning platform? It’s more than console sales. It’s about consoles + content + community.

We’d provide you with what we believe is a complete picture of a healthy console ecosystem, and how Xbox 360 is contributing:

Consoles:


  • [*]$332 million was spent on the Xbox 360 platform this month, capturing 39 percent of the generation’s ecosystem, $235 million was spent on the PS3 and $283 million was spent on the Wii. (February NPD data)
    [*]The Xbox 360 platform now has a U.S. installed base of 9.6 million; the PS3 has 3.8 million, the Wii has 8.1 million. (February NPD data)
    [*]February NPD data shows a new Xbox 360 software attach rate of 7.2, nearly twice that of the PS3 or the Wii. (February NPD data)
    [*]255,000 Xbox 360 consoles were sold during the month of February. (February NPD data)


Content:


  • [*]Xbox 360 leads in games, with six out of the top 10 best selling console games in February. (February NPD data)
    [*]Xbox 360 “Call of Duty 4: Modern Warfare” (Activision) was the best-selling console game across all platforms, outselling the PlayStation 3 version by 2:1. (February NPD data)
    [*]Xbox 360 has the top selling games on its platform. According to February NPD, Xbox 360 sold $184 million in games, with PS3 selling $97 million and Wii $130 million.
    [*]Third party partners find more success on Xbox 360. In February, Xbox 360 accounted for $159 million of all third party game sales this generation, or 45 percent of share. (February NPD data)
    [*]Xbox 360 has more games available than any other platform, and more than twice the games available on PS3. (February NPD data)


Community:


  • [*]Xbox LIVE is the largest online gaming community currently over 10 million strong worldwide, and growing. The PS3 online network is only 2.9 million (U.S. data only) and the Wii has only four million (this number includes North America and Japan). (Microsoft internal estimates)
    [*]Xbox LIVE is opening doors to help turn its 10 million gamers into developers. Last month, Xbox 360 announced community games for Xbox LIVE and will be widely available this fall.
    [*]Today, we are announcing Xbox LIVE experienced 750,000 downloads of seven new community games on Xbox LIVE. They were made available for free, for less than a week. (Microsoft internal estimates)


When you look at lifetime performance of all three consoles, Xbox 360 continues to lead:

Lifetime Ecosystem Performance (US NPD Data):

  • [*] To date, $9.0 billion have been spent on Xbox 360 in the U.S, which is more than the competition’s retail dollars combined. This is nearly $6 billion more than consumers have spent on PS3 and approximately $4.5 billion more than Wii.
    [*] Third party publishers make 60 percent of their revenue at retail on the Xbox 360 platform this generation.


Xbox 360: Extending the Lead

  • [*] Xbox 360 has six of the top 10 best games, ranked by quality. (Metacritic)
    [*] No other game platform delivers downloadable digital entertainment, with family favorites like “Hannah Montana” and “Lost.”
    [*] No other platform delivers interactive online experiences to more than 10 million members around the globe.

February 2008 NPD: Sony's Take

PlayStation by the Numbers

February 2008

PS3 Sales Eclipse Xbox 360 for Second Straight Month; Year-Over-Year Sales More Than Doubled

Total PlayStation Hardware Unit Sales Top 875,969


PLAYSTATION®3 (PS3™) outsold Xbox 360 for the second straight month with 280,841 hardware units sold in February, 10% higher than Microsoft (according to NPD February 2008 sales data). Year-over-year this represents 120% sales growth.

  • Wait, There’s More… Next month will see the introductions of heavyweights Grand Theft Auto IV and PS3-exclusive Gran Turismo 5 Prologue, and June will usher in the monster 2008 title Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. And let’s not forget DUALSHOCK®3 rumbles to North American retailers in April. The arsenal of 2008 blockbusters including LittleBigPlanet, Resistance 2, MotorStorm 2, and SingStar, combined with current momentum for Blu-ray, will further PS3 enthusiasm throughout the year.
  • PLAYSTATION®Network Is Burgeoning: Currently in North America there are more than 3.3 million registered PLAYSTATION Network accounts and more than 56 million total downloads life-to-date from PLAYSTATION®Store. PLAYSTATION Network total downloads exceeded 6.3 million in February 2008, compared to 6.6 million at the peak of the holiday season in December 2007. Only on PLAYSTATION Network can you find innovative games like Calling All Cars, Everyday Shooter, fl0w, PAIN, Tekken 5, Warhawk and Super Stardust. PSP® (PlayStation®Portable) continued its trend of strong sales with 243,115 PSP hardware units sold in February, representing a year-over-year increase of 38%.
  • If You Think February Sales Were Good… Rave reviews of God of War: Chains of Olympus, wipEout® PULSE and Patapon are already pouring in, not to mention the highly anticipated debut of Crisis Core: Final Fantasy VII on March 25, which are expected to further PSP sales growth.

PlayStation®2 (PS2) continues to surprise and delight mainstream audiences with hardware unit sales reaching 351,787 units. Additionally, for the third consecutive month PS2 sold more software units than any other console on the market, not only a testament to the staying power of PlayStation products, but also the incredible PlayStation software library.


Power of the PlayStation Portfolio

The PlayStation brand generated the most U.S. retail dollars in the industry for the second consecutive month with $511 million in sales, 52% and 6% higher than Microsoft and Nintendo, respectively.

  • Year to date (Jan-Feb), the PlayStation brand generated nearly $1 billion in the U.S. market, 56% and 15% higher than Microsoft and Nintendo, respectively.
  • PlayStation total hardware revenue was $204 million in February, 125% and 11% higher than Microsoft and Nintendo, respectively.
  • PlayStation total software revenue in February was $247 million, 32% and 5% higher than Microsoft and Nintendo respectively.

CEO Perspective

“Consumers are recognizing the tremendous value of PS3 and we believe that Blu-ray becoming the high-def format of choice was the tipping point for many consumers. With monster titles like Gran Turismo 5 Prologue and Grand Theft Auto IV launching in April and Metal Gear Solid 4 in June, we’re demonstrating this is the year for PS3.”

- Jack Tretton, president and CEO, Sony Computer Entertainment America

February 2008 NPD: Nintendo's Take

NPD Reports Nintendo’s Solid U.S. Sales for February

The latest video game industry sales figures reported by the independent NPD Group show that Nintendo DS™ and Wii™ topped the U.S. charts for February. Nintendo DS sold nearly 587,600 units and Wii sold nearly 432,000.

“Our momentum has not let up since the holidays and we expect it to continue throughout the year,” said Cammie Dunaway, Nintendo of America’s executive vice president of Sales & Marketing. “We have the industry’s strongest lineup of games for everyone from core to casual gamers.”

February sales, according to NPD, in the United States:

  • Nintendo sold more than 1 million hardware units combined, accounting for nearly half (47.6 percent) of all hardware sold.
  • Nintendo DS games topped all software sales, with more than 3.6 million units sold. Consumers purchased nearly 2.9 million software units for Wii. Four of every 10 games sold were for Nintendo systems.
  • Three games in the top five sellers for February play on Nintendo systems, including two from third-party publishers.
  • Nearly 1.7 million accessories were purchased for Wii, more than for any other system. More than 1.2 million accessories were sold for Nintendo DS as well.

Pensava que a wii estava a frente da xbox nos Eua no total de vendas. A ps3 continua a vender mais mas ser for sempre assim com uma diferença de 34.400 mil unidades vai ser difícil passar a xbox.
 
Pensava que a wii estava a frente da xbox nos Eua no total de vendas. A ps3 continua a vender mais mas ser for sempre assim com uma diferença de 34.400 mil unidades vai ser difícil passar a xbox.
Ainda falta um bocadinho; a X360 já tinha um ano de avanço quando a Wii saiu, e o stock congestionado não ajudou; embora foose bastante mais mensalmente do que a X360 vendeu no ano passado... não chegava para as "encomendas" :)

É o único continente em que isso ainda sucede creio, a Wii ter menos userbase que a X360; em Inglaterra acho que passámos a userbase da X360 há relativamente pouco disso.
 
Ainda falta um bocadinho; a X360 já tinha um ano de avanço quando a Wii saiu, e o stock congestionado não ajudou; embora foose bastante mais mensalmente do que a X360 vendeu no ano passado... não chegava para as "encomendas" :)

É o único continente em que isso ainda sucede creio, a Wii ter menos userbase que a X360; em Inglaterra acho que passámos a userbase da X360 há relativamente pouco disso.

Sim só mesmo nos Eua, A wii teve grandes problemas de stock, agora esta acontecer com a xbox, uns amigos meus dizem que no Canada a mais de 20 dias que estão a espera delas e nada. Nem a elite nem a pro, só a arcade é que tem em stock, quando cá tiveram no natal era difícil encontrar consolas a venda, tanto wii como xbox.
 
Sim só mesmo nos Eua, A wii teve grandes problemas de stock, agora esta acontecer com a xbox, uns amigos meus dizem que no Canada a mais de 20 dias que estão a espera delas e nada. Nem a elite nem a pro, só a arcade é que tem em stock, quando cá tiveram no natal era difícil encontrar consolas a venda, tanto wii como xbox.
Sinceramente, e ao contrario da shortage da Nintendo (a vender consolas em quantidades estonteantes)... A Microsoft chegar a Janeiro e dizer que estão com shortages não me cai bem; na medida em que sugerem ser shortages naturais.

A Nintendo por exemplo, vendeu menos na América em Janeiro, porque alocou menos stock, dando prioridade ao Japão com o Super Smash Bros... Mas a Microsoft, primeiro no Japão não vende, quanto muito tem lá stock empatado... Europa vende menos que a PS3... E na América agora estas shortages "porque vendeu muito no natal"?

NPD de Dezembro de 2006:

Xbox 360: 1.1 million

NPD de Dezembro de 2007:

Xbox 360: 1.26 million

Ou seja... um incremento de 11.5% face a 2006, um ano depois e com major revisions como as Falcon que aumentaram, por exemplo o numero de chips por yeld. Shortages da ordem que eles afirmaram? nahhh; senão teriam tido shortages em Janeiro de 2007.

Mesmo que digamos que o stock deles era zero... se pegarmos nas 156 semanas de mercado que a X360 tem (fiz as contas para 3 anos, 36 meses) temos:

18.000.000/36=500.000

E isto sem contar com as consolas de fabricadas que não entraram no mercado directo de venda e foram para replacements...

Ou seja... "mínimo" meio milhão de média fabricada por mês desde o lançamento (que... inicialmente sim, teve shortages; o que sugere que hoje fabriquem mais); sendo que o Japão no natal vendeu... 40 mil unidades... E na Europa bastante menos que a PS3 (não há números, só se sabe o ranking) mas na Europa as vendas estavam tão murchas que tiveram de fazer um price cut na semana passada (as vendas eram sistematicamente bastante abaixo das da PS3); se assim não fosse não o fariam tão cedo.
 
Eu dei um exemplo que amigos meus no canada estao a espera de uma pro ou de uma elite, a 20 dias, e ate hoje nada.

enquanto a Europa o maior mercado é de Uk , e ai a x não se tem dado tão mal, por ex na ultima semana , a diferença não é muita.
Em relação a m$ baixar o preço na Europa já o devia ter feito a muito tempo, eles não apostaram nada na Europa durante 2 anos.

Wii_b.png
21,750 2,406,462
PS3_b.png
21,158 1,049,960
X360_b.png
18,556 2,072,072
 
Eu dei um exemplo que amigos meus no canada estao a espera de uma pro ou de uma elite, a 20 dias, e ate hoje nada.

enquanto a Europa o maior mercado é de Uk , e ai a x não se tem dado tão mal, por ex na ultima semana , a diferença não é muita.
Em relação a m$ baixar o preço na Europa já o devia ter feito a muito tempo, eles não apostaram nada na Europa durante 2 anos.

Wii_b.png
21,750 2,406,462
PS3_b.png
21,158 1,049,960
X360_b.png
18,556 2,072,072
Acredito que não as tenham, de facto... acho que essas fontes "locais" são os maiores indicador de shortages; por exemplo, ao inicio da Wii e com o sucesso que ninguém esperava; num lançamento com stock só comecei a acreditar nas shortages da Wii quando começei a ver pessoas "normais" no irc internacional e em canais não "biased" a dizer isso mesmo... Isso e que as PS3 não estavam a vender e estavam a acumular stock... que era um bocado o contrario que os media ainda estavam a querer indicar.

Mas o meu ponto é outro... sem duvida que os retailers não as receberam e por isso não as puseram à venda... mas que isso é diferente do fenómeno Wii em que ainda hoje quando chegam as paletes tens filas para as apanhar em stock (e o stock não é tão pouco como isso), mas o que estou a dizer é que... não acredito que eles tenham shortages reais de hardware; não daquela ordem e ao ponto de em Janeiro terem o cap que tiveram... se não tiveram no ano passado nem em outros meses; se nesse mês vendessem mais que a norma de um mês normal e dissessem isso... era uma coisa, assim é outra.

Agora se as estão a acumular, ou a fazer o quê com elas, isso não sei.

BTW, não vás pela VGChartz; a europa... ou é leakada, dita pelas developers ou então... é muito tremida. (VGChartz aliás, frequentemente erra por muito as quantidades de venda que refere, é um bom site de estatistica quando estamos a trabalhar sobre nada; mas deve ser dada uma grande margem de erro). Mas mesmo que fossem... a semana passada já não terá o impacto do price-drop?
 
Última edição:
Vendas no Reino Unido 23-29 Março:

01 - Gran Turismo 5: Prologue [PS3]
02 - Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 [360]
03 - Mario & Sonic At The Olympic Games [Wii]
04 - Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 [PS3]
05 - Pro Evolution Soccer 2008 [Wii]
06 - Dr Kawashima’s Brain Training [NDS]
07 - Wii Play
08 - Carnival: Funfair Games [Wii]
09 - Mario & Sonic At The Olympic Games [NDS]
10 - Sega Superstars Tennis [Wii]


Bom arranque para o PES 2008, se considerarmos que oficialmente só saiu no dia 28 de Março (e não no inicio da semana) e vem largos meses depois do inicio da "época" para os outros. Tambem destaque para só a versão Wii do Sega Superstar Tennis chegar ao top.

Estatistica:


Based on the latest Famitsu numbers…

* Wii comparisons: After 68 weeks, Wii is where GBA was at 69.4 weeks (July 16, 2002), where DS was at 57.7 weeks (January 6, 2006), where PS2 was at 92.1 weeks (December 2, 2001), and where PSP was at 134.5 weeks (July 4, 2007).
* PS3 comparisons: After 71 weeks, PS3 is where PS2 was at 16.6 weeks (June 22, 2000), where PSP was at 47.2 weeks (October 31, 2005), where GCN was at 68.2 weeks (December 30, 2002), and where Wii was at 17.7 weeks (March 29, 2007).

Based on the latest Media Create numbers…

* DS vs PSP: Weekly shares of 52.1 / 47.9, bringing total shares to 72.1 / 27.9. If DS stopped selling and PSP continued at this week’s rate, it would catch up in 227.0 weeks (July 30, 2012).
* PS3 vs Wii: Weekly shares of 17.1 / 82.9, bringing total shares to 26.0 / 74.0. If Wii stopped selling and PS3 continued at this week’s rate, it would catch up in 283.2 weeks (August 27, 2013).
Fonte: http://www.videogaming247.com/2008/...ons-show-wii-screaming-off-into-the-distance/
 
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