Consulta o Portal de Jogos da ZWAME. Notícias, Artwork, Vídeos, Análises e muito mais.
A direcção do jogo não aposta em cores vivas/luminosas, como vermelhos garridos e por aí fora, tende a ser escuro, mas o jogo tem cores muito melhores do que as ultimas fotos apresentam; é que essas foram tiradas de vídeos em acção, de relativa baixa qualidade, é o que há...Outra coisa que tenho vindo a reparar é o jogo quase parece a preto e branco!! Isto será das gravações ? Conversão ntsc -- pal ? Se for mesmo assim deveria ter um pouco mais de cor.
3D era a única forma possivel (e aceitável) para este jogo, digo eu.
Quanto aos momentos em que podes usar esses movimentos 3ª pessoa... pensa neles como os eventos em tempo real presentes no RE4. são coisas provocadas pela forma como jogas e por onde acertas e que só podes fazer enquanto o inimigo está em determinadas condições, se esperas demais perdes a oportunidade para o fazer.
Comparar este jogo com virtua cop não faz muito sentido, virtua cop era muito arcade, experimenta ver alguns videos deste.
Muitos trocos ao jogar na arcade?Não tenho que ver videos, gastei muitos trocos ao jogar.
Ja tens é o video deste RE no IGN para veres que o jogo é um virtual cop ou time crisis como a propia capcom falou.
Tanto quanto sei, não da mesma maneira, "quick time events" é algo relativamente recente.Se dizes que este tem uma coisa diferente que é executar movimentos em determinados momentos e sitios para realizar algum movimento ou escapares a uma armadinha, pois o time crisis ja o tinha.
É possivel, a Capcom deve ter feito os seus próprios estudos de mercado e deve saber o que esperar dos dois títulos, eu não sei.Quase que punha as mãos no fogo a dizer que o RE4Wii vai vender mais do que este.
Mas tu queres o quê? Zombies fluorescentes e shotguns com neons?
I_Eat_All,
Estamos a falar da ambientação do jogo e sua durabilidade ou do estilo de movimentação da camara do jogo?
Não troques as coisas, quando falei do TC ou do VC era porque se estava a falar do sistema de "rail´s" da camara e era isso que estava a ser discutido. Se o jogo vai ser bom para ter 20h sem grande monotonia isso ainda se esta para ver quando alguem fora da capcom o teste. Ate agora não se sabe.
O unico deferença que distingue este jogo dos outros ja falados é o tal sistema de acção em tempo real. É uma boa implementação mas não o suficiente para dizer que se criou um novo genero de jogo.
Quanto as cores é uma mera escolha dos desenhadores. No RE4 funcionou bem tal como nos outros RE. Não sei porque se esta a pegar nisso....
Não estou a trocar as coisas, mas se formos a falar de afinidades tem mais afinidades com House of the Dead, que também é on-rails.Estamos a falar da ambientação do jogo e sua durabilidade ou do estilo de movimentação da camara do jogo?
Não troques as coisas, quando falei do TC ou do VC era porque se estava a falar do sistema de "rail´s" da camara e era isso que estava a ser discutido.
Concordo, mas precisamente por isso, para entreter durante 20 horas tem de ter uma formula diferente, que consiga manter o jogador interessado e com vontade de continuar a jogar. Considero que estão a dar os passos necessários para isso, mas certezas só as vou ter quando pegar no jogo.Se o jogo vai ser bom para ter 20h sem grande monotonia isso ainda se esta para ver quando alguem fora da capcom o teste. Ate agora não se sabe.
Nem ninguém afirmou tal coisa (criação de um novo género). a questão é que um jogo destes para ter 20 horas, tem obrigatóriamente de ter uma formula diferente ou expandida de alguma forma (e não um género diferente). Time Crisis, Virtua Cop, House of the Dead, Resident Evil Gun Survivor são jogos puramente de arcade, este não o é e o seu desenvolvimento está a ser focado para uma consola.O unico deferença que distingue este jogo dos outros ja falados é o tal sistema de acção em tempo real. É uma boa implementação mas não o suficiente para dizer que se criou um novo genero de jogo.
Fonte: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=75436Resident Evil: The Umbrella Chronicles - First Impressions
(...) In many ways, The Umbrella Chronicles is a Resident Evil fan's dream. It takes you on a 20-hour journey through the main bulk of the series, encompassing Resident Evil Zero, the original Resident Evil, right through 2, and climaxing with 3. The idea, as the title suggests, is to deliver a back-to-back retelling of the "truth" behind the fall of the nefarious Umbrella Corporation, as well as giving an insight into 'never before seen' parts of the back story.
At Capcom's annual Gamers' Day in San Francisco, producer Masachika Kawata speaks of a "more direct style that you don't get in a third-person game", and dismisses any suggestion that The Umbrella Chronicles is "not a true Resident Evil game".
"I can assure you that once you experience the action you won't think that," he asserts.
One thing he's keen to stress is that "it feels really good to shoot" and that they're "going to balance the game so you can be quite gun-happy", with the focus not just on shooting lurching zombie scum, but practically everything in the environment too, from doors and windows to lights and chandeliers - often to your own detriment once you realise that you're left alone in the dark.
Like every Resident Evil adventure, a large part of your adventures are spent helping out other characters, and co-operating with one another, exchanging information and seeing who can come out with the cheesiest lines. As you'd expect, all the familiar characters take the lead at some point, so we'll get to admire Billy's mullet and guns one more time, revisit the creepy mansion with Chris and Jill and "other surprises" that remain a filthy, dark secret for the time being. The rather wonderful clip montage was like a nostalgic run through some of the finest survival-horror moments of the past 11 years, except entirely reworked using a delightful new engine that instantly makes it look like the finest technical achievement on the Wii to date.
As soon as the lengthy Capcom presentation was over we got an all-too-brief hands-on with a ten-minute segment set in the familiar confines of the Resident Evil 1 mansion. As with any on-rails shooter, the controls are simplicity itself: simply point the targeting reticule where you want it and blast away. As you'd expect, pointing and shooting feels extremely responsive, intuitive and natural, and with no requirement to focus on movement or camera control, it's all about speed and accuracy. Having said that, the game does grant you the ability to shift your viewpoint within a few degrees with the Nunchuk, and often doing so gives you a chance to snag otherwise hidden ammo and health, not to mention the chance to shoot approaching zombies earlier than if you'd kept the viewpoint centred. On the other hand, there's a risk-reward element to shifting the viewpoint, and while you're busy looking the other way, you can just as easily find yourself blind-sided by your own greed. Take note, greedy ammo man.
(...)
As we've touched on already, the game looks absolutely stunning, and easily the best-looking game we've seen so far on the Wii. If you're familiar with the old static rendered backdrops of old, then breezing through fully destructible 3D versions of these ornate locations is a curious thrill. It's the best form of retro tourism, hitching a ride through a forgotten part of your gaming brain, and discovering that it looks even better than your remember it. Normally, delving into such wanton nostalgia only leads to dumbstruck disappointment, but you'll only feel admiration for the way Capcom has reinvigorated some of its finest work.
Blasting away at paintings, walls, doors and anything not nailed down is almost as much fun as the killfest going on elsewhere. There's almost a gleeful delight to be gained out of ruining the graceful old mansion, sending chandeliers swinging, busting up doors to get an early bead on approaching undead and then blowing their heads off with a few well-placed shots.
So far, so good. We meet a giant snake toward the end, die and resume where we left off, and wonder whether the whole thing has enough variety to entertain us for the claimed 20 hours of gameplay. It's undoubtedly a polished, well executed light-gun-style shooter, but it's one of those where you'll probably only be able to play in short bursts before the inevitable arm ache kicks in. There's no doubt The Umbrella Chronicles is a game that anyone with a passing interest in Resident Evil titles will want to take a look at, but concerns linger, despite the instant thrills. The main one is whether it has enough variety and long-term appeal, and whether you'll simply get bored of wading through the same old on-rails shooting after a few hours. But with a late summer release date mooted, we won't have to wait long to find out.
bem se eles dizem que é bom... primeiro tenho mas é de acabar o 0 e encontrar o 1-3 nalgum sitio... se calhar vou jogar o umbrella chronicles e os outros alternadamente