Raspberry Pi 4

conheço onde haja o pi4 de 8gb mas em kit, com manual e afins, preço é que é caro.. perto dos 150 euros
alem de falta de stock, nao vejo luz no fim do tunel
 
Eu também estava a ponderar comprar um para ligar 2 hdd's por caixa externa, mas fui para outra solução. Que no final até acabou por ser mais prática e muito mais em conta (odroid hc4). No sites onde via ou estava tudo esgotado ou com preços disparados.
 
Eu ando a procurar dois Zero 2W ou alternativas, para DNS servers e monitorização, mas está complicado demais para o meu gosto...
 
Também ando à procura de um Zero 2W há bastantes meses e nada. Só em kits de iniciação e mesmo assim... Preços elevados também. Andei a adiar a compra ainda quando o Zero W/H era produzido, mas a sua descontinuação e lançamento do sucessor 2W só veio piorar a situação.
 
Eu também estava a ponderar comprar um para ligar 2 hdd's por caixa externa, mas fui para outra solução. Que no final até acabou por ser mais prática e muito mais em conta (odroid hc4). No sites onde via ou estava tudo esgotado ou com preços disparados.
feedback do odroid hc4? onde compras-te o odroid hc4 (envia pm sffv)
 
Até ao momento nada a dizer. Meti Coreelec pela praticabilidade e facilidade de instalação, estava a ter problemas com o OMV não sei bem porquê, e tenho o gajo a funcionar com vários containers em docker 24/7 e nunca se queixou. No futuro, quando tiver mais tempo e paciência ver se volto ao OMV para fazer algo como deve ser.

Não sei se se pode dizer aqui mas mandei vir da KUBII espanhola.
 
Última edição:

Chipsee AIO-CM4-156 – A 15.6-inch industrial All-in-One computer with Raspberry Pi CM4​


15.6-inch-industrial-all-in-one-computer-raspberry-pi-cm4-720x578.jpg

Raspberry-Pi-CM4-carrier-NVMe-SSD-720x674.jpg


AIO-CM4-156 specifications:

  • SoM – Raspberry Pi CM4 with Broadcom BCM2711 quad-core Cortex-A72 processor at 1.5 GHz, up to 8GB RAM, up to 32GB eMMC flash
  • Storage
    • MicroSD card slot for boot (only used with CM4 Lite)
    • M.2 NVMe socket for an optional 250GB SSD drive
  • Display – 15.6-inch IPS LCD with 1920×1080 resolution, optional 10-point capacitive touchscreen, 250 cd/m2 brightness, 2mm protective armored glass
  • Video Output – HDMI 2.0 port
  • Camera – Optional front-facing camera
  • Audio – 2W internal stereo speaker, 3.5mm audio out jack
  • Connectivity
    • Gigabit Ethernet port
    • Optional WiFi & Bluetooth on CM4 module
  • USB – 2x USB 3.0 Host ports, 1x USB Type-C OTG connector
  • Expansion – 40-pin Raspberry Pi HAT header
  • Misc – RTC; Power, volume, and brightness buttons
  • Power Supply – 12V DC via DC jack
  • Power Consumption – 8.4 Watts typical
  • Temperature Range – 0°C to +50°C
  • Dimensions
    • With stand: 374 x 303 x 123 mm
    • Without stand: 374 x 238 x 33 mm
    • Note: Support 75x75mm VESA mounts
  • Weight – 1.6kg
Chipsee AIO-CM4-156 industrial All-in-One computer can be purchased on the company’s online store as well as Mouser for $364 and up. Note that the price is without the capactive touch function, but includes a Raspberry Pi CM4 Lite module with 2GB RAM, WiFi & Bluetooth, and the OS options are rather odd: Debian 10 or Android 11. There’s also an option to get a CM4 with a 16GB eMMC flash for $5 more, while the 250GB Sandisk NVMe SSD adds $60, and so is the capacitive touchscreen.
https://www.cnx-software.com/2022/0...al-all-in-one-computer-with-raspberry-pi-cm4/


Se alguém achar que um Pi não é suficiente... (ok, é o CM 4)

DeskPi Super6C mini-ITX board takes up to 6x Raspberry Pi CM4 modules​


The DeskPi Super6C ships with a 100W power supply, but you’ll need to source your own Raspberry Pi CM4 module. Good luck with that!
DeskPi-Super6C-720x554.jpg

Mini-ITX-cluster-board-6x-Raspberry-Pi-CM4-720x357.jpg

six-M2-NVME-SSD-720x720.jpg


52Pi-DeskPi-Super6C-block-diagram-720x638.jpg


DeskPi Super6C specifications:
  • SoM – 6x sockets for up Raspberry Pi Compute Module 4
  • Storage
    • 6x M.2 PCIe Gen2 x1 2280 sockets, one per CM4 module
    • 6x MicroSD card slots, one per CM4 module
  • Video Output – 1x HDMI 2.0 output, 1x HDMI 1.4a output, both attached to the first Raspberry Pi CM4 module
  • Networking
    • 2x Gigabit Ethernet RJ45 ports
    • Gigabit Ethernet switch to interconnect all 6x system-on-modules
  • USB
    • 6x micro USB ports, one per CM4 module to flash the OS to the eMMC flash (except for Raspberry Pi CM4 Lite modules)
    • 2x USB 2.0 Type-A ports, 2x USB 2.0 interfaces via header, all attached to the first CM4 module
  • Misc
    • Onboard ON/OFF and Reset button
    • PC Case front panel header
    • 3x 12V fan headers
    • 6x 5V fan header, one per CM6 module
    • Some LEDs
  • Power Supply – 19V to 24V DC via a power barrel jack or 12V via a 4-pin ATX connector
  • Dimensions – 170 x 170 x 21 mm (Mini-ITX form factor)
52Pi sells the DeskPi Super6C on their own website for $199.99 plus shipping, but you’ll also find it on Amazon for $249.99.
https://www.cnx-software.com/2022/0...oard-takes-up-to-6x-raspberry-pi-cm4-modules/
 
Não compreendo o facto de não se conseguir comprar nenhum Raspberry Pi. Acho compreensível haver menos stock, agora nenhum e há tanto tempo faz-me alguma confusão...
Algo que não apareceu muito nas noticias, mas o RPi, além da produção na fabrica da Sony no País de Gales, também era produzido por outras 2 empresas, com uma licença para tal. A Farnell e a RS Group.
O acordo com a RS Group acabava a 1 de Julho e não chegaram a acordo para a sua renovação. Isto é, desde 1 de Julho, que a RS Group deixou de produzir RPis.

https://xtech.nikkei.com/atcl/nxt/news/18/13506/
Também ando à procura de um Zero 2W há bastantes meses e nada. Só em kits de iniciação e mesmo assim... Preços elevados também. Andei a adiar a compra ainda quando o Zero W/H era produzido, mas a sua descontinuação e lançamento do sucessor 2W só veio piorar a situação.
A oferta de RPis tem estado péssima, mas não sei ao que se referem a "meses" em relação ao Zero 2W. Eu comprei 1 em janeiro, em PT, havia bastante quantidade nessa loja e noutras.
 
A oferta de RPis tem estado péssima, mas não sei ao que se referem a "meses" em relação ao Zero 2W. Eu comprei 1 em janeiro, em PT, havia bastante quantidade nessa loja e noutras.

No início do ano ainda os via com alguma disponibilidade, como dizes, mas fui adiando e quando dei por ela, passado pouco tempo, por volta de Março ou assim, já nada havia. Ainda havia alguns incluídos em kits de iniciação, mas com preço mais elevado.

Tenho andado de olho no rpilocator, e felizmente consegui um Zero 2 W finalmente hoje, com um Pico W para outras brincadeiras a acompanhar.
Ando também a namorar um Pi 400 para um projecto de retrocomputing, mas ficará para outra altura, senão são mais os projectos que (não) começo do que os que acabo :biglaugh:

O Pi 3B que tenho ainda vai dando para o uso que lhe dou, e ainda não vejo necessidade de upgrade para um Pi 4, valha-me isso.
 
Última edição:
Notícia de há uns dias


Supply chain update – it’s good news!​

12th Dec 2022
As a thank-you to our army of very patient enthusiast customers in the run-up to the holiday season this year, we’ve been able to set aside a little over a hundred thousand units, split across Zero W, 3A+ and the 2GB and 4GB variants of Raspberry Pi 4, for single-unit sales. These are flowing into the Approved Reseller channel now, and this is already translating into better availability figures on rpilocator. While we’re not quite out of the woods yet, things are certainly improving.
As a result, we can say with confidence that, after a lean first quarter, we expect supply to recover to pre-pandemic levels in the second quarter of 2023, and to be unlimited in the second half of the year.
Although we are sitting on substantial order backlogs from commercial customers, we expect to gradually increase the fraction of our output which we dedicate to single-unit sales next year until we’re back in our pre-pandemic situation. The chip allocations we’ve received for next year mean that by the end of the third quarter, the channel will have recovered to its equilibrium stocking level, with hundreds of thousands of units available at any given time.
We have therefore reluctantly decided to increase the price of Zero from $5 to $10, and Zero W from $10 to $15. There is an upside here, though: once Zero products return to volume availability in 2023, we no longer expect to see the single-unit limitations that have been a feature of Zero since its launch in 2015 — you’ll be able to buy as many as you want at a time.
https://www.raspberrypi.com/news/supply-chain-update-its-good-news/

É continuar a ver no rpilocator se entretanto conseguem alguma coisa.
 
Back
Topo