Wii [Wiiware] Star Soldier R (800 pontos)

I_Eat_All

Plasma Beam!
Star Soldier R é, à semelhança dos seus antecessores um shooter vertical estilo arcade; a ser desenvolvido pela Hudson para o Wiiware estará disponível para download em 2008, ainda sem preço definido. A série tem raizes que remontam ao Star Force de 1985 e é bastante popular no Japão. Neste momento há 4 jogos da série disponíveis na Virtual Console (Super Star Soldier, Soldier Blade, Blazing Lazers e Star Soldier).


Impressões:

Star Soldier R appears to stay true to its roots as a vertical scrolling shooter, complete with the ability to adjust your ship's speed to three settings, and bonuses at 50,000 and 80,000 points.

The game has two types of primary power-ups. Red power-up capsules power up your ship, eventually resulting in a five-way shot. Blue power-ups power up your "Force," a shield that protects your ship from enemy attack and can be separated from your ship to attack enemies.

At the demo event, Hudson had two main "caravan" modes of play available, one lasting two minutes and the other five minutes. Players could also try out a 10 second mode, where your goal is to build up the largest average shot combo. All these modes are ranked in a Wi-Fi compatible ranking.
Fonte: http://wii.ign.com/articles/826/826640p1.html?RSSwhen2007-10-11_122000&RSSid=826640


Imagens:

wws04.jpg


wws05.jpg


wws06.jpg


Video:

-> http://youtube.com/watch?v=i1pKO2LW6sc
 
Impressões do NWR:

If you'd rather play a traditional shoot-'em-up, there are plenty available for you to choose from on Virtual Console. Chances are, though, if you like shooters in the first place, you're probably going to like this game. I'm certainly not a hardcore fan of the genre, but I know a good game when I see one. I'm definitely seeing one here.

(...)

Star Soldier R is a game meant for shoot-'em-up fans that have the drive to improve their scores each time. Personally, I think this game is worth the 800 (Japanese) Wii Points price, though I do wish there is a full game here to sink my teeth into. Still, I like it quite a bit. We'll see how long I stay at it, though.
Fonte: http://nintendoworldreport.com/impressionsArt.cfm?artid=15605


Impressões Game|Life:

The graphics are really pretty, the 80's-style soundtrack is rocking, and the action feels awesome. But at 800 points or $8, I don't know if Star Soldier R is worth it for anyone who isn't a hardcore competitive shooter player. It's the sort of thing you'd play at a competition, not the kind of thing you'd spend money for at home. I can see it getting very old very fast for casual players, as there are only the two stages.
Fonte: http://blog.wired.com/games/2008/03/wiiware-impress.html


Impressões do Siliconera:

Personally, I feel Star Soldier R should be set at 500 Wii Points or a lower price point. Since you’re going to be playing this in short bursts and there isn’t a full level set to challenge yourself with Star Soldier R faces fierce competition from Super Star Solider, which only costs 600 Wii Points.
Fonte: http://www.siliconera.com/2008/03/25/one-hour-with-star-soldier-r/#comment-403909
 
2 etapas?! Eles preparam logo os jogos para depois termos de comprar mais níveis querem ver.. É esperar para ver, se fica assim por 800 Wii points ou se adicionam mais qualquer coisa, porque me parece um exagero 8€ por tão pouco jogo..
 
Estou a ver que esta coisa do WiiWare vai ser uma treta -.-'

Já no final fantasy só vem 1/4 do jogo. Para o resto temos que pagar mais.
Não... o FF vem completo; raças e roupas opcionais não prefazem 3/4 do jogo; muito pelo contrario... nem prefazem 1/4 do jogo, pois são totalmente opcionais e até desnecessárias; Eu cá, vou comprar o jogo, apenas; e considero-o completo.

Quanto a este, concordo com as pessoas que falam que o preço devia ser 500 pontos, não mais.
 
Não... o FF vem completo; raças e roupas opcionais não prefazem 3/4 do jogo; muito pelo contrario... nem prefazem 1/4 do jogo, pois são totalmente opcionais e até desnecessárias; Eu cá, vou comprar o jogo, apenas; e considero-o completo.

Quanto a este, concordo com as pessoas que falam que o preço devia ser 500 pontos, não mais.

Segundo li o jogo tem apenas uma raça disponivel por 15 euros. Acho pouco -.-'
O resto tens que comprar.
 
Segundo li o jogo tem apenas uma raça disponivel por 15 euros. Acho pouco -.-'
O resto tens que comprar.
É "pouco", mas é tudo o que tínhamos visto nas imagens anteriormente; e bem visto... para que é preciso outras raças? tantos jogos que não têm raças. O jogo em si está completo; não te vai aparecer uma mensagem a dizer "não tens Selkies não completas o jogo" ou nada que se pareça.

Lilities, Selkies e Yukes só servem para teres Party's desses elementos; vivo bem sem eles. (pessoalmente nem gosto de Lilities)
 
Fiquei um pouco desapontado com o jogo, estava à espera de mais, não digo melhor. Tens aí uns 10 minutos de jogo. Mais que isso é tentar melhorar recordes. Parece uma trial version de um jogo a sério. :(
 
Back
Topo