PS3 Haze

dogspit

Folding Member
Haze™, the new AAA shooter from Ubisoft and Free Radical, puts players in the boots of a new recruit in the privately run Mantel army.


Set in the year 2048 in a world where Governments have outsourced military operations to Private Military Corporations (PMC), you play a newly enlisted soldier seeking fulfillment and thrills by fighting for a good cause.

As the leading PMC, Mantel Global Industries offers a high-tech arsenal of vehicles, deadly weaponry, and on top of that a performance enhancing bio-medical support known as Nectar. As a result, Mantel troopers are the most feared by terrorists, dictators, and the corporation's political enemies.

Your conflict begins in a war-torn country where you have been sent to fight a vicious rebel faction, the Promise Hand. At first glance, all is well, but things quickly begin to look a little strange...

Key Features

  • Impeccable FPS credentials: from the developers of the critically-acclaimed TimeSplitters® series and the publishers of Far Cry® and Ghost Recon® Advanced Warfighter™. Free Radical and Ubisoft have proven their ability to create innovative platform-defining FPS titles.
  • Become a Mantel Trooper and fight the merciless guerrillas of the Promise Hand with the most advanced gear, the fastest vehicles, the deadliest weapons - and Nectar, Mantel's battlefield-optimized performance-enhancing medication.
  • Boost your fighting abilities with Nectar, empowering Mantel troopers with fighting abilities such as Nectar Focus, Nectar Foresight, Nectar Perception and Melee Blast. Using these skills, troopers are able to detect and avoid imminent danger as well as deliver powerful attacks in close quarters.
  • Mature and compelling storyline. A tightly integrated storyline makes Haze an immersive narrative experience as well as a cutting-edge shooter.
  • Cutting edge gaming technology featuring the Disparity Rendering System™ shaping the players' views of the world on and off Nectar. Haze also features an entirely streamed experience with no loading times between levels.
  • State of the art multiplayer modes. Fire up your console for online battles and choose from a variety of online modes including furious 4 player co-op action!
Vídeos:

http://www.youtube.com/watch?v=x1qSkkoVR0c

http://www.youtube.com/watch?v=cpahPBWxWtI

Pelo que estive a ver, o jogo parece bastante interessante tanto em termos de história, jogabilidade e gráficos :) Numa primeira fase o jogo deverá sair apenas na PS3:

Free Radical's David Doak has told Eurogamer that Haze is being developed for multiple formats after all - it's just leading on PlayStation 3.

"We're working on development on all platforms, so we will bring the other ones along," Doak told us at UbiDays in Paris yesterday. "It's just looking at the way to best get a return on the investment of making the game."

"I think there's an opportunity there to create a new brand and push new IP and PlayStation 3 looks like a good place to do that at the moment.

"There's obviously the performance - the machine's a very capable machine - and I think we're pretty well-placed to take advantage of it because we've got a good history on PlayStation 2 so we're not frightened by some of the things causing people a bit of alarm," the developer - a veteran of projects like GoldenEye - explained.

Publisher Ubisoft had previously been coy about confirming the game's multiformat status, with US reports pointing to a "hazy" future for Xbox 360 and PC versions yesterday.

The FPS, which takes place in 2048 and sees players working for the globe-spanning Mantel Corporation in a battle against South American rebels, aims to show us the shades of grey that make up the war palette, dealing with more than the usual range of gaming emotions. It also features four-player story-mode co-op across the duration of its 15-hour campaign.

Fonte: Eurogamer

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=76830
A data prevista de lançamento, segundo o IGN deverá ocorrer no Outono.

Finalmente um shooter decente para a nossa "máquina"!! :004: :x2:
 
Eu já acho o resistance bastante decente :p quanto ao hazer vai ter co-op para 4 que para já é aquilo que mais me atrai no jogo.
 
Eu já acho o resistance bastante decente :p quanto ao hazer vai ter co-op para 4 que para já é aquilo que mais me atrai no jogo.

O resistance é engraçado, mas não me cativou muito... sempre gostei de shooters mais futuristas tipo unreal, doom, quake, halo, etc...

Então o modo co-op de 4 jogadores... é a cereja no topo do bolo :002:
 
Já estive a ver e realmente parece-me um FPS bastante bom.

Gostei do pormenor do nectar e das alterações que ocorrem quando entramos em overdose, como a impossibilidade de distinguir amigo de inimigo... Estou curioso para ver como o jogo vai lidar com isso.

Quanto ao multiplayer, co-op para 4 jogadores é espectacular. Mas como vão implementar isso? Vai ser do tipo completar o jogo todo em co-op (como no co-op offline do Resistance) ou só certas missões? Era dificil ser como no Resistance, o servidor teria que manter registo dos saves...
 
Não custa nada e nem é preciso sistema de saves no servidor, basta dar para escolher o nivel.

Ou seja criamos a sala e dizemos que queremos começar no nivel x, o gears of war, rainbow six fazem isso por ex...
 
Parece-me que também vai sair para o PC.

Acho que ainda é capaz de demorar um pouco a sair a versão para PC ou para a X360. Neste momento só estão concentrados no jogo para a PS3.
Talvez venha a ser um Time-Exclusive, mas tenho as minhas dúvidas... De qualquer maneira acho que pode vir a ser um jogo que apele e que faça valer a compra da Ps3 :)
 
Este jogo vai ser um exclusivo temporário da PS3 !!!!!!!!!!!!

As versões Xbox360 e PC vão sair mais tarde(acho que 6 meses depois)

Parece-me ser um belo jogo, já me estou a ver a convidar pessoal para jogar em co-op eheh
 
E' assim, este tipo de jogo nao me cativa muito.. Nao gosto de Doom, Quake, Halo, etc... Mas achei este jogo muito engracado... Acho que esta' um futurista cativante.. E podera ser que este me faca enredar pelo mundo deste tipo de jogos.. Mas primeiro quero jogar antes de comprar.. :)
 
Hmm.. ainda fiquei a babar-me mais depois deste video :drooling:

Parece impressionante o nível de detalhe nos objectos e veículos. Ainda se nota alguns problemas nas sombras, mas de resto 5 estrelas :)

O gajo no fim diz que só vai sair para o final do ano, isso quer dizer que só lá pra Dezembro (alturas do natal) :'(
 
Hmm.. ainda fiquei a babar-me mais depois deste video :drooling:

Parece impressionante o nível de detalhe nos objectos e veículos. Ainda se nota alguns problemas nas sombras, mas de resto 5 estrelas :)

Ja somos dois :x2:.

Gostei muito dos veiculos, tem uns grandes graficos, o modo multijogador para ser muito bom.
Este e um dos jogos que mais espero. :)

cumps ;)
 
só n gosto de uma coisa k vi!!
foi no segundo trailer a visão era dentro de um capacete!!
capacetes....ora bem...onde foi k eu vi isso e detestei?? Pois no Halo!!
Mas de resto tá um jogo expetacular!!!!
 
Haze exclusivo para ps3

"Afinal, Haze encontra-se novamente em terrenos de exclusividade PlayStation3.

Um porta-voz da Ubisoft contactou a Eurogamer e revelou que a lista de lançamentos divulgada ontem não estava correcta. Assim... voltam a desaparecer as datas referentes à chegada ao mercado da versão PC e 360 de Haze.
Garantida está a incursão PS3, com estreia europeia marcada para 23 de Novembro próximo.
Por favor... entendam-se de uma vez por todas!!! "

Façam download deste video.. absolutamente.. brutal : http://gameover.files.sapo.pt//haze_viral.wmv

FONTE: http://gameover.sapo.pt/article.html?id=33519
 
capacetes....ora bem...onde foi k eu vi isso e detestei?? Pois no Halo!!
:imwithst:
Aí Sim Hã?!
Mas o que Halo é aqui chamado!?Fdx!
Odeias mesmo a Microsoft, deves ter pesadelos com o Bill Gates tu.:Whatever:

O jogo ta muito fixe, não vejo a hora de o jogar na Ps3 ou na 360, vai onde o jogo for mais barato.:002:

Cumps
 
Última edição:
Hmmm.... :drooling:

Nada mau mesmo. Os personagens estão realista qb, e as texturas e o ambiente parecem-me bastante coesos! Em termos de luminosidade parece-me ok.

Sempre sai para o fim do ano?


.
 
Back
Topo