2 routers wireless - 1 só rede ?

mJrO

Power Member
Então é assim.

Eu comprei hoje um Linksys WAG54G (EU) (router wireless com adsl incorporado) ("Andar de cima")

E tb já tinha um SMC2804WBR. ("Rés-do-Chão")

É possivel fazer com que os 2 routers se liguem um ao outro? amplificando o sinal para os varios andares da casa?


Se sim como?


Tks in advance :D
 
tinham me dito que sim, só que eu sou muiiiito noob no que toca a funçoes avançadas...


Lembro me por ex que na mcp, havia rede wireless e uma catrazada de ap's e tava tudo na mm rede
 
esse WDS em alguns router é o modo client, agora isso depende de router para router, porque há router que fazem de repeter, ou seja, fazem uma repetição do sinal recebido.

cumps
 
ALgum guru de Redes por aqui no forum?

EDIT:

Mensagem do WDS do SMC:
WDS
When repeater is enabled, this Barricade g Wireless Router functions as a wireless repeater and is able to wirelessly communicate with other APs or Wireless Gateways via WDS (Wireless Distribution System) links. You can specify up to six WDS links, where each link is defined by the MAC addresses of the other repeater capable AP or Wireless Gateway. Note that for each repeater AP or Wireless Gateway specified on this page, you must also configure that AP or Wireless Gateway to have a WDS link back to this Barricade g Wireless Router.
Enable Repeater:
Check this box to enable this Barricade g Wireless Router to communicate directly with other APs or Wireless Gateways over WDS links.
AP MAC address 1: tenho aqui a mac adress do WAG45G
AP MAC address 2: : : : : :
AP MAC address 3: : : : : :
AP MAC address 4: : : : : :
AP MAC address 5: : : : : :
AP MAC address 6: : : : : :

NO LInksys:

the WAG54G is simple to install and to use, providing in one box, an « all-in-one » solution :

* An ADSL modem which enables a permanent and quick Internet connection without monopolising a telephone line
* A 4-port Ethernet 10/100 switch, to connect Ethernet devices for network gaming and to share files, printers and broadband Internet connection throughout the home
* A Wireless G access point (802 .11G), to connect up to 32 devices on your network at a speed data rate of up to 54Mbit/s, without installing the slightest cable in your house. This access point iscompatible with all 802.11b devices functioning at 11Mbit/s.
* A powerful firewall, to help prevent intrusions, protect your data and your private life, by the encryption of wireless transmissions or by blocking access by key words, without limitation of access time.
* VPN Interconnection, the WAG54G supports up to 5 VPN tunnels. By handling VPN intercommunications for IPSec, supporting PPTP and L2TP protocols, this product is ideal for interconnection of several sites quickly and securely.

x Enabled
Disabled


MAC 1: tá aqui a do SMC MAC 5:
MAC 2: MAC 6:
MAC 3: MAC 7:
MAC 4: MAC 8:


Tenho ambos os dispositivos a funcionarem no canal 6, mesmo SSID. Que mais faltará?


CUmps

Manel
 
Última edição:
o modo wds no WAG54G é o modo de repeter, óra o que é que isto faz? faz de repetidor do outro router mas este modo de repetidor é só repetidor por wireless, ou seja, esse modo só funciona entre 2 WAG54G é é utilizado para ligar duas redes fisicas (por cabo). neste modo os routers iriam comunicar por wireless ficando a rede por cabo disponivel para as maquinas.

vai tentando as varias ipoteses e posta aqui os resultados que eu assim de cabeça ñ seo o modo de funcionamento do WAG54G nen do linksys.

cumps
 
qualquer que seja o fabricante, só garantem modo repeater e client entre Ap's/Routers da mesma marca.

Em modo repeater nunca testei, mas modo client, ja testei um Dlink e um Linksys e funcionavam
 
Back
Topo