View Full Version : XBOX's com chip banidas do XBOX LIVE

P4rthen0n
12-11-2004, 12:33
REPORTS ON A FORUM said that Microsoft is taking further steps to prevent people who have modified their Xboxes from going to Xbox Live.

Microsoft had previously banned people with modded chips inside their Xboxes from accessing the service.

But now, according to a popular forum, Microsoft has extended the ban to people who, rather than using the modded chips, have changed their hard drives.

According to this forum (http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=303762), Microsoft can detect machines with changed hard drive and prevent them from accessing Xbox Live.

According to the forum, people's individual Xbox Live accounts are just fine - it's a modified machine that's bansheeshed.

There's a little confusion about what is exactly happening. Some people are concerned that Microsoft is scanning their hard drives. But the chief moderator of the forum thinks that if modchips are turned off, you won't have a problem.

fonte: The Inquirer.net (http://www.theinquirer.net/?article=19600)

O cerco aperta-se a kem chipou a consola... mas parece k tambem a kem simplesmente mudou de disco :wow:

Silver Wolf
12-11-2004, 16:38
Antes de mais devo dizer q n tenho X-box.

Isto a meu ver é um risco a a MSFT corre...

Se por um lado deixa de ganhar a percentagem pelos jogos vendidos, a "chipalhada" das consolas foi uma das razões (senão a principal) para o seu sucesso tão acelerado.

Será q o sucesso da consola já está garantido (falo da x-box e da futura x-box2) q valha a pena atacar assim de frente os mod's das consolas?

De qq modo isso é ainda apenas especulação, e é uma questão de tempo até aparecer outra qq maneira de dar a volta à questão ;)

SW

Korben_Dallas
12-11-2004, 16:53
Acho bem... já jogam o SP sem pagar nada só faltava irem gastar bandwith de servidores online? :rolleyes:

QuickFire
12-11-2004, 21:30
Tsc.... é impressão minha ou esse dos Chips na Xbox Live ja tem barbas ? dantes não acontecia com discos modificados mas agora... até isso dá direito a ban... eu nunca joguei online na xbox mas não estou com grande vontade... Podem sempre usar XBConnect que é free e permite chips... :)